کد خبر: 943418
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
فرماندار شهرستان بناب از طولانی شدن زمان ابلاغ طرح جامع شهر بناب انتقاد کرد.

امین رفیعی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهر بناب با انتقاد از طولانی شدن زمان ابلاغ طرح جامع شهر بناب اظهار داشت: متأسفانه با گذشت سه سال هنوز طرح جامع شهر بناب توسط مشاور طرح ابلاغ نشده است که با این حساب شهری که 85 هزار نفر جمعیت شهری دارد، اگر اجرای طرح جامع آن سه سال به طول انجامد، برای اجرای طرح جامع شهرهایی همچون تبریز و تهران باید 30 سال زمان در نظر گرفت.

وی،با بیان اینکه اجرای طرح جامع نباید این قدر زمان بر باشد؛ افزود: اگر امروز بحث حاشیه نشینی در بناب مطرح است و علت اینکه 40 درصد بافت شهر را بافت فرسوده تشکیل می دهد، یکی از دلایلش این است که طرح جامع به موقع ابلاغ نشده است.

رفیعی با اعلام اینکه بناب یکی از شهرهایی است که بحث حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت عمده در آن مطرح است؛ اذعان کرد: برای سال آینده از محل اعتبارات ساماندهی بافت‌های فرسوده 32 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بافت‌های فرسوده بناب در نظر گرفته شده است که در سال 98 در قالب 9 پروژه اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهر بناب خاطرنشان کرد: ساکنان محلات بافت فرسوده کمترین مطالباتی که دارند، آسفالت است که ابتدایی‌ترین خواسته شهروندان است و در شرایط فعلی آسفالت معابر روستایی بناب به مراتب بهتر از وضعیت آسفالت معابر شهری است.

رفیعی سپس از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای احیاء و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در سال آتی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ای در این خصوص در شرف تهیه و اجراست.

وی با اشاره به معضل جدی ترافیک در سطح شهر بناب اظهار کرد: اگر امروز در بحث ترافیک با معضلات بزرگی روبه‌رو هستیم، یک دلیلش این است که در زمان خود نتوانستیم بافت فرسوده را اصلاح کنیم و این کاش اجرای طرح مسکن مهر را به جای شهرک ولی عصر(عج) در بافت‌های فرسوده تعریف و اجرا می‌کردیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با تأکید بر اینکه امکان نوسازی توسط شهرداری در محلات تنگه کوچه غربی، زرگران و کوزه‌گران فراهم نیست؛ یادآور شد: 170 واحد مسکونی در این محلات وجود دارند که استارت اولیه انتقال این محلات به مکان دیگر زده شده و در صورت همکاری ساکنان و راه و شهرسازی نسبت به انتقال این واحدها به مکان دیگر اقدام خواهد شد.

رفیعی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ورودی شهر بناب از مسیر تبریز زیبنده این شهر نیست، خواستار رسیدگی و توجه بیشتر از سوی شهرداری شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌هایی که شهرداری بناب آغاز کرده است امیدواریم شاهد افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری بوده و گامی برای توسعه، عمران و آبادانی شهر بناب باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر