کد خبر: 940608
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
تورم نیست که اعلامش کنند
مسئولان مربوطه از آن جایی که احساس مسئولیت بسیار بالایی دارند، دلشان می‌خواهد که آمار تورم را هرچند خرد و ناچیز اعلام کنند که وظیفه‌شان را انجام داده باشند.
سرویس طنز کدخدا جوان آنلاین: خبر رسید که خبری نیست! یعنی در روزی که قرار بود نرخ تورم اعلام شود، اعلام نشد. اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم این اتفاق می‌تواند به این معنی باشد که تورم به کلی از بین رفته، به طوری که دیگر از آن خبری نیست! پس بالاخره بعد از ۱۰۰ روز (یا ۱۰۰ ماه یا ۱۰۰ سال! چه فرقی می‌کند؟ نفس عمل مهم است) تورم مهار و معدوم شد.

با این حال مسئولان مربوطه از آن جایی که احساس مسئولیت بسیار بالایی دارند، دلشان می‌خواهد که آمار تورم را هرچند خرد و ناچیز اعلام کنند که وظیفه‌شان را انجام داده باشند. به خاطر همین ما مطلع هستیم که در حال حاضر ذره‌بین دست گرفته‌اند و دربه‌در دنبال تورم می‌گردند تا پیدا و اعلامش کنند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نایاب شدن تورم باعث بروز مشکلاتی شده است. مثلاً اینکه یک عده از مردم جلوی در مرکز آمار و بانک مرکزی صف کشیده‌اند تا تورم بگیرند! خب این یک رسم پسندیده در بین ما ایرانیان است که هر چیزی کمیاب می‌شود بلافاصله به جمع‌آوری‌اش اهتمام می‌ورزیم. الان هم هموطنان همیشه در صحنه، در نوبت هستند تا محموله تورم با نرخ دولتی به مرکز توزیع یعنی همان بانک مرکزی و مرکز آمار برسد و سهمشان را با رعایت نوبت دریافت کنند.

البته تمام افاضات ما در این مقال یک مشت گمانه‌زنی بیش نیست. شاید دلیل دیگری مانع از اعلام نرخ تورم شده است. احتمالاً مسئولان فرهیخته ما گفته‌اند آن را که عیان است چه حاجت به بیان است. در روزگاری که مردم به صورت خودکار روزانه نرخ تورم را در هزینه‌هایشان اعمال می‌کنند دیگر انتشار خبرش به چه دردی می‌خورد؟ بنده به شخصه صبح که از خواب بیدار می‌شوم در همان حین شستن دست و رو درصد معمول و منطقی تورم را با در نظر گرفتن متغیر‌های روز قبل محاسبه و به صورت ذهنی مبلغ خرج امروز را حساب می‌کنم. دیگر دوره چک و چانه زدن با راننده تاکسی بر سر ۵۰ یا ۱۰۰ تومان گذشته است، و خودم با علم به میزان تورم آخرین نرخ منطقی را می‌پردازم. در سایر خرید‌ها نیز به همین منوال عمل می‌کنم. بماند که این افزایش روز به روز و دقیقه به دقیقه قیمت‌ها از یک جهت به نفع من نیز هست. به عنوان مثال مسیری که هر روز پیاده طی می‌کنم تا به محل کار برسم تا دیروز هزار و ۵۰۰ تومان می‌ارزید و از امروز هزار و ۷۵۰ تومان!

درمجموع اعلام نشدن نرخ تورم چیز بدی هم نیست. از قدیم گفته‌اند تورم که از ۴۰ درصد گذشت چه یک درصد چه صد درصد!

شاید بعضی‌ها از دولت انتقاد کنند که پس چی شد وعده تک‌رقمی کردن تورم؟ این بود؟ جوابش این است که دولت یک بار تورم را تک‌رقمی و وعده‌اش را وفا کرد. مگر یک وعده را چند بار عمل می‌کنند؟ خب یک بار تک‌رقمی شد خلاص! دیگر حالا تورم به ۲۰۰ درصد هم برسد نقدی به دولت وارد نیست. همان یک بار برای هفت پشتمان، ببخشید برای کل دوره هشت ساله کافی است. خیلی هم ممنون، وعده‌ها متشکریم!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
عالی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار