کد خبر: 940084
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 208 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

علی اصغر جلالی ابراز داشت: در سال جاری از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی، بالغ بر 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح کشور در نظر گرفته شده که از این میزان 208 میلیارد ریال سهم استان سمنان است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه طرح درختکاری در قالب اعتبارهای صندوق توسعه ملی در استان اجرایی خواهد شد افزود: 116 هکتار از گستره 3 شهرستان استان سمنان با انواع گونه های جنگلی از محل اعتباری صندوق توسعه ملی درختکاری خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی در 14 حوزه آبخیز از 8 شهرستان استان سمنان عملیات آبخیزداری در حال انجام است که علاوه بر عملیات مکانیکی برای اجرای طرح های آبخیزداری، عملیات بیولوژیکی مانند اصلاح و احیاء مراتع و درختکاری نیز در دستور کار قرار دارد.
جلالی با بیان این مطلب که اجرای عملیات بیولوژیکی در سطح استان در حال انجام است از تخصیص 25 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این موضوع خبر داد و افزود: برای اجرای طرح درختکاری نیز با استفاده از گونه هایی همچون 'ارس، زرشک، تاغ، سماق و صنوبر'، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 790 میلیون ریال تاکنون هزینه شده است.
وی ادامه داد: به منظور احیای مراتع و توسعه پوشش گیاهی آنها 10 حوزه آبخیز از 14 حوزه مذکور در 8 شهرستان استان سمنان زیر پوشش عملیات بیولوژیکی قرار گرفته است.
وی افزود: در این چارچوب، عملیات احیاء و اصلاح مراتع در سطح چهار هزار و 930 هکتار از عرصه های مرتعی حوزه آبخیز استان انجام شده است.
جلالی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و صنعتی در سطح پنج هزار و 200 هکتار از مراتع استان در قالب عقد تفاهمنامه های مشارکتی با بهره برداران تنظیم شده که از این مقدار تاکنون چهار هزار هکتار اجرایی شده است.
استان سمنان 9 و هفت دهم میلیون هکتار وسعت دارد که از این گستره پنج و نیم میلیون هکتار از اراضی مرتعی و تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار