کد خبر: 939916
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
معاون سیما مطرح کرد
مرتضی میرباقری گفت: فضای نمایشی تلویزیون با سریال بانوی عمارت در هفته‌های اخیر متفاوت شده است و نشانه‌هایی از دوران طلایی سریال‌سازی سیما در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ را شاهد هستیم.
نوید پارسا
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: مرتضی میرباقری گفت: فضای نمایشی تلویزیون با سریال بانوی عمارت در هفته‌های اخیر متفاوت شده است و نشانه‌هایی از دوران طلایی سریال‌سازی سیما در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ را شاهد هستیم.
مرتضی میرباقری معاون سیما در یادداشتی به تشریح برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون پرداخت و از بانوی عمارت به عنوان سریالی موفق و پربیننده یاد کرد. میرباقری نوشت: این روز‌ها واکنش مخاطبان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه رسانه ملی و همچنین رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی حاکی از آن است که فضای نمایشی تلویزیون در هفته‌های اخیر، وضعیت متفاوتی یافته است، حتی برخی آن را نشانه‌هایی از دوران طلایی سریال‌سازی سیما در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ عنوان کردند. در آن دوران آثاری روی آنتن می‌رفت که به «خیابان خلوت کن» مشهور شده بودند؛ سریال‌هایی که به دلیل پرداختن به موضوعات جدید و بکر و همچنین روایت قصه‌های پرکشمکش، توجه بیشتر مردم را به خودشان معطوف می‌کردند و به بخشی از صحبت‌های روزانه مردم تبدیل می‌شدند، البته با این تفاوت که آن زمان نه خبری از رقبای جدی تلویزیون بود و نه چنین تهاجم تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای دشمن و بدخواهان ملت و مردم را تجربه کرده بودیم. خوشبختانه امسال همزمان با آغاز فصل سرما، بخش نمایشی سیما نویدبخش آغاز فصلی گرم و پررونق در حوزه سریال هاست. مجموعه‌های نمایشی این شب‌های سیما ضمن برخورداری از تنوع موضوعی و محتوایی، با ذائقه عامه مردم نیز همخوانی دارد. به طوری که اغلب خانواده‌های ایرانی، شب‌های بلند زمستانی خود را با این مجموعه‌ها می‌گذرانند.

علاوه بر جذابیت و محتوا، نحوه چینش و ترتیب سریال‌های شبکه‌ها و مهندسی کنداکتور یا جدول زمانی پخش باعث شده مخاطبان از ساعت ۲۰:۳۰ تا پاسی از شب حدود ساعت ۲۳ از شبکه‌ای به شبکه دیگر سریال‌ها را تعقیب کنند. یکی از تمهیداتی که باعث افزایش قدرت نفوذ نظام‌های رسانه‌ای می‌شود، ترکیب هوشمندانه برنامه‌ها در اجزا و عناصر مختلف است؛ اتفاقی که این روز‌ها و شب‌ها از سوی معاونت سیما اعمال می‌شود. یکی از اصول چینش برنامه‌ها این است که اولین برنامه یا برنامه‌ای که در پربیننده‌ترین زمان روی آنتن می‌رود، قابلیت بالایی در جذب مخاطب داشته باشد. تجربه نشان می‌دهد اگر سلسله سریال‌ها که به طور شبانه و پی در پی پخش می‌شوند، با درخشش آغاز شود، میل مخاطب برای دیدن آثار بعدی نیز برانگیخته خواهد شد. به این ترتیب، «بانوی عمارت» که آغازگر نمایش سریال‌های شبانه است انتخابی مناسب برای همراه کردن مخاطبان در بدو کار بود تا بتواند بینندگان سیما را برای تماشای سریال‌های بعدی نیز ترغیب کند.

این سریال با برخورداری از روایتی پر فراز و نشیب و با در هم آمیختن یک درام عاشقانه با روایتی تاریخی، موجب رضایت مخاطب عام و خاص شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار