کد خبر: 939493
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
بعد از روسیه
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با وی، با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان،  اظهار داشت: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است.

وی  با اشاره به اراده ملی ایران و آذربایجان برای استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، گفت: آذربایجان شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان دارد.


وی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی به دنبال ایجاد فشار و تحریم ها بر علیه ایران است تا ارتباط ما با جهان محدود شود، ادامه داد: این دوره تحریم گذراست و امیدواریم همسایگان ما با گسترش روابط اقتصادی در کنار ما باشند.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریزهم با اشاره به اینکه کشورش مصمم به توسعه و گسترش روابط خود در تمام عرصه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است، افزود: روسای جمهوری دو کشور دیدارهای متعددی باهم دارند که نشان‌دهنده نزدیکی دولت‌هاست.

علی‌نقی حسین‌اف با اشاره به اینکه ایرانیان علاقه بسیار زیادی برای دیدن آثار تاریخی جمهوری آذربایجان دارند، ادامه داد: بعد از روسیه بیشترین آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان متعلق به ایران است.

وی تاکید کرد: آماده گسترش مناسبات فرهنگی و هنری و گردشگری با ایران در کنار مسایل اقتصادی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر