کد خبر: 938968
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس:
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقلیت‌های دینی هر گاه درخواست‌هایشان را به رهبر انقلاب عرضه کردند، به بهترین نحو آن مشکل حل شده است، زیرا رهبر انقلاب، اراده جدی درباره حقوق شهروندی دارند و این مایه مباهات و افتخار است.

جوان آنلاین: سی‌وششمین نشست «شنبه‌های انقلاب» شنبه، امروز (شنبه اول دی) با حضور عنایت رضایی‌پور حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، احمدرضا مفتاح عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران، اسقف اعظم داویدیان رهبر ارامنه کاتولیک ایران، همایون سامهیح رئیس انجمن کلیمیان تهران، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، مهندس موبد پدرام سروش‌پور عضو انجمن زرتشتیان تهران، تاج گوهر خداداد کوچکی رئیس کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی انجمن زرتشتیان و عنایت رضایی‌پور دبیر سی‌وششمین نشست «شنبه‌های انقلاب» در محل تالار ایوان شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، در این نشست سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی موضوع سخنانش را نقش انقلاب اسلامی در تحقق همدلی و همبستگی با پیروان دین کلیمی قرار داد و با مقایسه جایگاه اقلیت‌های دینی در قبل و بعد از انقلاب گفت: در قانون اساسی مشروطه و قبل از انقلاب اسلامی، همچنین اواخر دوره قاجار اقلیت‌های دینی ساکن ایران تنها از حقوق شهروندی برخوردار بودند. به گونه‌ای که اقلیت‌های دینی برای حل مشکلات خود باید به زوارت امور خارجه مراجعه می‌کردند.

وی افزود: این در حالی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی اقلیت‌های دینی شهروند درجه یک شناخته می‌شوند. در این راستا ما به تمام وظایف شهروندی خود عمل کرده‌ایم، چه در دوران بحبوحه انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و پیشرفت. به گونه‌ای که یهودیان در ۱۷ شهریور سال ۵۷ علیه رژیم شاه تظاهرات کردند و تحت فشار قرار گرفتند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ گاه جامعه کلیمیان مشکلات خود را نزد بیگانه مطرح نمی‌کنند، تصریح کرد: شعار ما این است که هر جا که مردم ایران باشند، ما هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم. ما مشکلات خود را به کف خیابان نمی‌آوریم و هیچ‌کسی هم در خارج دلسوز مردم ایران نیست.

وی با اشاره به همکاری کلیمی‌ها در وقایع انقلاب و نقش بیمارستان سپیر در کمک به مجروحان ادامه داد: بیمارستان و مرکز خیریه دکتر سپیر که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد توسط یهودیان ساخته شده است که در زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای تمام ایرانیان خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

مره‌صدق با بیان اینکه اقلیت‌های دینی مشکلات خودشان را درون خانوادگی می‌دانند و حل معضلات در قانون اساسی گنجانده شده است، تصریح کرد: ما مشکلات خود را به کف خیابان نمی‌آوریم و هیچ‌کسی هم در خارج دلسوز مردم ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی توحید، نبوت و معاد اشتراک دینی همه ادیان در کشور شد، افزود: اگر طبق نسبت جمعیت به شهدای دفاع مقدس نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تعداد شهدای کلیمی به نسبت جمعیتشان بالاتر است. البته قشنگ نیست که شهدا و ادیان را از هم تفکیک کنیم. زیرا همه آن‌ها فرزندان ایران هستند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات تا زمان ظهور منجی بشریت وجود خواهد داشت، بیان داشت:‌ خط قرمز ما مشکلات درون خانواده است و برای حل مسکلات به مسئولان کشور اعتماد می‌کنیم. اقلیت‌های دینی هر گاه درخواست‌هایشان را به رهبر انقلاب عرضه کردند، به بهترین نحو آن مشکل حل شده است، زیرا رهبر انقلاب، اراده جدی درباره حقوق شهروندی دارند و این مایه مباهات و افتخار است.

وی ادامه داد: حفظ هویت ملی و علاوه بر آن وظایف شهروندی اولویت ما است و روند قانون‌گذاری به سمت احقاق حق و حقوق اقلیت‌ها پیش می‌رود و این نشان از وحدت و همدلی با سابقه چندین هزار ساله در ایران دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار