کد خبر: 938900
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
پاسخ وزیر ورزش به ادعای فدراسیون فوتبال درباره حمایت نکردن وزارت از تیم ملی در راه جام ملت‌ها
در روزی که وزیر ورزش با تأکید بر اینکه حمایت ارزی و مالی کامل از فوتبال در راه جام ملت‌ها صورت گرفته، پاسخ انتقاد‌های مهدی تاج و کی‌روش را داد. سرمربی پرتغالی هدف تیم ملی در جام ملت‌ها را تسخیر قلب‌ها عنوان کرد.
سعيد احمديان
روز‌های خوش کی‌روش و شاگردانش در کمپ اسپایر در دوحه گویای این است که اوضاع تیم ملی دور از ایران و هیاهو‌های آن بر وفق مراد است، آن هم در فاصله دو هفته مانده تا جام ملت‌ها، جامی که حسرت چهار دهه قهرمانی ایران پشت آن پنهان شده است و حالا کی‌روش این مأموریت را دارد تا یک پایان به یادماندنی از حضورش در ایران به یادگار بگذارد، آن هم در روز‌هایی که دعوای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بر سر حمایت از تیم ملی بالا گرفته است. در قطر، اما گویا کمتر خبری از گلایه و شکایت ملی‌پوشان مانند قبل از پرواز به دوحه است. سکوتی که وقتی با رسانه‌ای شدن پاداش‌های چندده میلیونی، آن هم به خاطر برد در بازی‌های دوستانه همراه می‌شود، قابل فهم می‌شود!

ایران پادشاه فوتبال آسیا می‌شود
پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا یا همان AFC آخر هفته گذشته دو مصاحبه از کی‌روش و احسان حاج‌صفی را منتشر کرد. مصاحبه‌هایی که برخلاف صحبت‌های بازیکنان و کادر فنی با رسانه‌های داخلی، خالی از ناامیدی از نتایج تیم کشورمان در امارات بود تا به نظر برسد در فاصله دو هفته مانده تا جام ملت‌ها، گلایه‌ها به کنار گذاشته شده و خط و نشان کشیدن برای سایر رقبا آغاز شده است. کی‌روش در گفت‌وگو با پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا از آرزویش با ایران در جام ملت‌ها پرده برمی‌دارد و می‌گوید: «مهم‌ترین مسئله برای تیم ملی این است که قلب‌های مردم را تسخیر کند و رضایت اکثریت آن‌هایی را که واقعاً عاشق تیم ملی هستند، جلب کند. من باور دارم که تمام بازیکنانم تمام تلاش‌شان را انجام می‌دهند و با کمک خدا امیدوارم که ما در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا بهترین عملکرد را داشته باشیم.»
احسان حاج‌صفی هم در گفت‌وگویی که با پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته، هدف تیم کشورمان را تنها قهرمانی عنوان می‌کند: «در شرایط کنونی همدلی خوبی میان بازیکنان وجود دارد تا به این هدفمان برسیم. به نظرم ما تجربه خوبی کسب کردیم و می‌توانیم به نتیجه مدنظرمان در این مسابقات برسیم و بعد از چهار دهه بتوانیم قهرمان آسیا شویم. باید بگویم که عراق در گروهمان رقیب اصلی ماست، اما به عنوان ایران می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم، به همین خاطر اصلاً قصد بی‌احترامی به تیم‌های دیگر مثل یمن و ویتنام را نداریم.»
حاج‌صفی معتقد است که ایران می‌تواند پادشاه فوتبال آسیا شود: «با نزدیک شدن به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا اطلاعاتمان نسبت به رقبا بیشتر می‌شود. به نظرم توانایی این را داریم که دوباره قهرمان شویم. همه ما ایمان دارم که می‌توانیم قهرمان شویم. این طبیعی است که همه می‌خواهند پادشاه آسیا شوند.»

پاسخ وزیر به کی‌روش و تاج
با توجه به صحبت‌های امیدوارکننده از اردوی تیم ملی در قطر که در حرف‌های کی‌روش و حاج‌صفی دیده می‌شود، اینجا در ایران هم گویا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال فعلاً آتش‌بس داده‌اند تا در فاصله کمتر از دو هفته تا آغاز رسمی جام ملت‌ها، تیم ملی در آرامش بیشتری آماده این رقابت‌ها شود. البته وزیر ورزش در جلسه چهارشنبه گذشته با رؤسای فدراسیون‌ها و همچنین در حاشیه سفر به استان فارس برای افتتاح چند پروژه ورزشی، فرصت را مناسب دید تا به انتقاداتی که پیش از این تاج و ملی‌پوشان از کمبود‌ها و حمایت نشدن‌ها متوجه وزارت ورزش کرده بودند، پاسخ دهد.
مسعود سلطانی‌فر با اشاره به اینکه نتایج خوب تیم ملی در جام جهانی، نتیجه حمایت‌های وزارت ورزش بوده از حمایت کامل تیم ملی در راه جام ملت‌ها خبر داد و از انتظار وزارت ورزش برای قهرمانی فوتبال در آسیا صحبت کرد: «تیم ملی فوتبال کشورمان از بازیکنان خوبی در همه پست‌ها سود می‌برد و از کادر مربیگری خوبی برخوردار است. تمام حمایت‌های لازم صورت گرفته و همه منابع مورد نیاز ارزی و ریالی آن‌ها نیز تأمین شده است. امیدوارم در جام ملت‌ها به انتظار ۴۲ ساله ایران در قهرمانی این مسابقات پایان دهند.»
مهدی تاج هم که پیش از این از دست‌های خالی فدراسیون فوتبال صحبت کرده بود در حاشیه نشست وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها بدون تکرار گلایه‌ها خیز فوتبال برای قهرمانی آسیا را وعده داد: «خیز مجموعه برای قهرمانی است. خوشبختانه در جلسه فدراسیون‌ها هم سلطانی‌فر با آرزوی موفقیت تأکید کرد که حمایت لازم را انجام می‌دهند.»

بازی با فلسطین و قطر قطعی شد
در چنین شرایطی تیم ملی فوتبال کشورمان که این روز‌ها در کمپ اسپایر اردوی پایانی خود را برای جام ملت‌ها پشت سر می‌گذارد، روز‌های سوم و دهم دی‌ماه به ترتیب مقابل فلسطین و قطر دو بازی دوستانه برگزار می‌کند. البته پیش از این گفته می‌شد که تیم ملی ۳۰ آذر با لبنان هم بازی می‌کند که این مسابقه لغو شد تا شاگردان کی‌روش تنها دو بازی تدارکاتی در دوحه پیش‌رو داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار