کد خبر: 936500
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از گزارش 455 مورد اچ‌آی‌وی مثبت از ابتدای برنامه پایش تا شش ماه اول سال جاری، خبر داد.
دکتر عباسعلی درستی  با بیان این که امسال، شعار «برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش اچ ­آی ­وی می ­دهم»، به عنوان شعار روز جهانی مبارزه با ایدز، انتخاب شده است، گفت: بسیج همگانی برای شناسایی افراد مبتلا به اچ ­آی ­وی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تخمین زده می‎شود که 60 هزار نفر در کشو، مبتلا به اچ آی وی هستند. 
  
وی افزود: کل موارد ثبت شده از ابتدا تا کنون 38 هزار و 474 نفر بوده و طبق آمار شهریور ماه سال جاری، از بین افراد مبتلا به اچ آی وی که  شناسائی شده و در قالب آمار، به ثبت رسیده‌اند، 24 هزار و 860 نفر زنده هستند که از این تعداد 14 هزار و 459 نفر برای دریافت خدمات به مراکز ارائه دهنده خدمت مراجعه کرده و 12 هزار و 434، نفر تحت درمان قرار دارند. 
  
وی ادامه داد: اگر چه 84 درصد کل موارد را مردان و 16 درصد را زنان تشکیل می‌دهند، اما الگوی انتقال و درصد ابتلای زنان و مردان در سال‎های اخیر تغییر کرده است، به طوری که از کل موارد شناسایی و گزارش شده در شش ماه اول سال جاری، 31 درصد موارد ثبت را زنان و 69 درصد آن‌ها را مردان تشکیل می­دهند . 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر