کد خبر: 935717
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
محقق و فولکلورشناس آذربایجان:
محقق و فولکلورشناس جمهوری آذربایجان گفت: صنعت موسیقی عاشیقی به دنبال اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

موسی نبی اوغلو در آیین افتتاحیه کنگره بین‌المللی، همنوای پیامبر مهربانی اظهار کرد: تقارن ولادت پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت با برگزاری این کنگره، نشانگر ارزش نهادن جمهوری اسلامی ایران به هنر و صنعت موسیقی عاشیقی است.

وی با اشاره به رونمایی کتاب پیغمبر (ص)، اثر زلیم خان یعقوب در این کنگره، ادامه داد: موسیقی عاشیقی، تنها یک موسیقی نیست بلکه یک صنعت فاخر در جهان است که در این صنعت، اخلاق، مذهب، صلح و وحدت به تمامی مردم جهان یادآوری می‌شود.

فولکلورشناس جمهوری آذربایجان در ادامه با بیان اینکه آثار ارزشمند اسلامی و تاریخی، نسل به نسل توسط عاشیق ها در جامعه نشر شده است، اظهار کرد: عاشیق‌ها به دنبال تبلیغ ارزش های اسلامی و اشاعه فرهنگ زندگی اسلامی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه زلیم خان یعقوب اشعار خود را بر مبنای زندگی پیامبر به رشته تحریر آورده است، تصریح کرد: این شاعر و عاشیق در طول زندگی خود بیش از ۱۰۰ کتاب دینی و تاریخی در خصوص زندگی پیامبر اسلام (ص) مطالعه کرده و در اشعار خود از احادیث و آیات قرآنی بسیاری استفاده کرده است.

نبی‌اوغلو در ادامه افزود: همچنین زلیم خان به شهرهای مذهبی زیادی همچون مکه، مدینه، کوفه، کربلا و نجف مشرف شده که بالاخره در سن ۶۰ سالگی، این اشعار را در قالب یک کتاب منتشر کرد.

وی با بیان اینکه رونمایی از کتاب پیغمبر (ص) ادای دین ما مسلمانان به پیامبر اسلام است، تصریح کرد: اسلام دین وحدت و اخلاق است که باید این دین الهی به تمام جهانیان به هر نحو ممکن، اشاعه شود.
نبی‌اوغلو از توجه امام جمعه تبریز به برگزاری این کنگره قدردانی کرد و گفت: از زحمات ارزشمند امام جمعه، استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس حوزه هنری قدردانی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر