کد خبر: 935283
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
فرماندار شهرستان سراب
فرماندار شهرستان سراب گفت: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه اجتماعی باید داشته باشیم این است که باید جامعه خود را به لحاظ توسعه همه جانبه توانمندسازی کنیم یک جامعه توانمند به هیچ‌وجه در مقابل آسیب‌ها خودش را نمی‌بازد.

ایرج ثقفی در همایش پیشگیری از اعتیاد در سراب اظهار داشت: جامعه توانمند به سهولت از آسیب‌های اجتماعی عبور می‌کند.

وی افزود: توسعه جوامع در دنیای امروز با چالش‌هایی مواجه است و  این چالش‌ها در نوع خود مهم هستند و غفلت از این چالش‌ها چه بسا آینده زندگی بشری را به خطر بیاندازد؛ به همین خاطر آنهایی که به مسائل اجتماعی  اهمیت قائل هستند، می‌دانند اگر بعضی از مسائل اجتماعی مدیریت نشوند زندگی انسانی در همه جوانب تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

رئیس کار گروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: در بحث توسعه انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... جوامع در تلاش هستند که یک قدم خود را از وضعیت موجود به یک مرحله بالاتر ارتقا دهند؛ در این حوزه‌ها چالش‌های متعددی وجود دارد. 

ثقفی گفت: در حوزه چالش‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین موارد، بحث آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر است که گریبانگیر بسیاری از کشورهای جهان و کشور ما است. درکشور؛ ما به لحاظ اجتماعی مشکلات زیادی داریم و جوانان ما با مشکل بیکاری مواجه هستند و ما تلاش می‌کنیم از این بحران‌ها عبور پیدا کنیم.

وی بیان داشت: بتوانیم جامعه توانمند در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، جامعه توانمند از مشکلات به سلامت عبور می‌کند و توانمندسازی یکی از نیازهای امروزی جامعه ماست.

ثقفی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه اجتماعی باید داشته باشیم این است که باید جامعه خود را به لحاظ توسعه همه جانبه توانمندسازی کنیم یک جامعه توانمند به هیچ‌وجه در مقابل آسیب‌ها خودش را نمی‌بازد ولی چگونه توانمندسازی کنیم؟

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، نخبگان و برنامه‌ریزی برای مسائل اجتماعی از راهکارهای توانمندسازی جوامع است. ما به لحاظ مشکلات بعد انقلاب در خصوص مسائل اجتماعی زیاد نتوانسته‌ایم برنامه مدون داشته باشیم، جامعه نیاز به برنامه‌ریزی، آسیب‌شناسی دارد، جامعه نیاز به نیازسنجی دارد تا بدانیم چه نیازهای اجتماعی داریم تا جوامع را توانمندسازی کنیم تا در مقابل آسیب‌ها از خود دفاع کند.

رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان ادامه داد:در استان و کشور برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر تدوین شده که برای جوانان مهم است.

رئیس شورای اداری شهرستان گفت: بر ما مسوولان واجب است خدمت کنیم جوانان باید به خودباوری برسند تا این آسیب اجتماعی جامعه نتواند به ما ضربه بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر