کد خبر: 935112
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
فرمانده سپاه ناحیه شبستر:
فرمانده سپاه ناحیه شبستر از برگزاری 150عنوان برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین در این شهرستان خبر داد و گفت: قدرتی در بسیج نهفته که می‌تواند با تمام تهدیدات مقابله کند.

محمد رضایی  در نشست خبری در تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شبستر  از برگزاری 150 عنوان برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت:  این 150 عنوان در قالب برنامه‌های متنوع طی هفته بسیج در همه پایگاه‌ها و حوزه‌های زیر مجموعه سپاه ناحیه اجرا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه فرهنگ بسیج منبعث از فرهنگ قرآنی، اسلامی و تشیع است، به تشریح عرصه‌های مختلف حضور بسیج در جامعه پرداخت و حفظ امنیت داخلی را از این عرصه‌ها برشمرد و تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های بسیج، سازندگی است خصوصا  در برهه کنونی شدیدا مورد نیاز بوده که بسیج سازندگی نیز در راستای پروژه‌های سازندگی و خوداشتغالی در حال فعالیت است.

رضایی گفت: حضرت امام خمینی(ه) با دوراندیشی برای حضور و نقش‌آفرینی مردم در تداوم انقلاب اسلامی با هدف حفظ و پایداری انقلاب و پاسداری از ارزش‌ها بسیج مستضعفین را بنیان‌گذاری کرد.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر بیعت با شهدا و حضور در گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، یادواره شهدا، ملاقات چهره به چهره فرمانده سپاه ناحیه با بسیجیان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، نشست‌های بصیرتی، برگزاری اردوهای جهادی و مسابقات ورزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌رو در هفته بسیج عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش "حماسه حضور" در هفته بسیج در شبستر، افزود: این همایش پنجم  آذرماه با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بسیج جهاد جانانه‌ای از خود نشان داد تا جایی که دشمنان اعتراف کردند قدرتی در بسیج نهفته است که می‌تواند با تمام تهدیدات مقابله کند.

شعار محوری ۴۰ سال افتخار 

وی، ضمن اشاره به دستاوردهای متعدد بسیج در طول 40 سال عمر انقلاب یادآور شد: با عنایت به اینکه در سال‌جاری 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، بسیج یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و هر چه از عمر این شجره طیبه می‌گذرد بیشتر متوجه باروری آن در سطح گوناگون اعم از محلی، منطقه‌ای، ملی و حتی جهانی می‌شویم، این امر خطیر موید بینش عمیق و استراتژیک معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در دستور تشکیل چنین سازمانی است.

رضایی در ادامه با اشاره به همیاری تنگاتنگ بسیج در عرصه‌های گوناگون همچون فرهنگی، هنری، اجتماعی، سازندگی و ... در راستای اهداف و‌ آرمان‌های نظام تصریح کرد: یکی از نمود‌های برجسته این کارآمدی در فتنۀ 88 بود که از سوی دلاور مردان بسیجی نظام و ارزش‌های آن حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در هشت سال دفاع مقدس خود را به خوبی نشان داد خاطرنشان ساخت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل برای تسریع در امور و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، دستور راه‌اندازی تشکیلاتی مانند بسیج را دادند که هدف از تشکیل سپاه و بسیج حفظ انقلاب و کشور بود.

رضایی بیان داشت: بسیج بعد از جنگ با موانع و مشکلات بسیار نیز در عرصه‌های سازندگی وارد عمل شد و طبق فرمان ولایت در مناطق مختلف به ویژه محروم حرکت‌هایی انجام داد.

بسیجی را با کارت و لباس آن نمی شناسیم

فرمانده سپاه ناحیه شبستر با اشاره به اینکه ما بسیجی را با کارت و لباس آن نمی‌شناسیم، گفت : بسیج هم عزم و اراده است هم سازمان و بهترین تعریف را از دیدگاه مقام معظم رهبری می‌شود برداشت کرد که می‌فرماید بسیج یک مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، بصیر، متحد و بینا به مسائل کشور و نیاز ملت است، از این رو بسیج پس از شکل‌گیری دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جای گذاشت و همه به قدرت و اهمیت بسیج پی بردند.

رضایی افزود: بسیج از معجزه‌های فکری امام راحل است که امروز هویتی فراتر از مرزها و جغرافیا دارد و برای همه بحران‌های منطقه راه‌حل پیدا می‌کند ولی دشمنان نظام در فکر و اندیشه آن هستند که دستاوردهای نظام را کوچک نشان داده و نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی کنند که باید مواظب این تفکر ناصحیح دشمنان نظام باشیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره ) هم خود را یک بسیجی می‌دانست، گفت: با وجود بداخلاقی‌های سیاسی، وجود مشکلات اقتصادی و جو روانی دشمن در جامعه بسیجیان خط و مسیر خود را از رهبری می‌گیرند و با ظرفیت پوینده خود بر عبارت غیرممکن بودن خط بطلان کشیده است.

این مقام مسوول در ادامه عنوان کرد: دامنه بسیج در همه اقشار جامعه ظهور و بروز پیدا کرده و امروز  همه گروه‌های اجتماعی، اعم از دانش‌آموزان، دانشگاهیان، اساتید، کارگران و کارمندان مجذوب این فرهنگ شده‌اند و هفته بسیج نیز فرصتی برای گرامیداشت این جایگاه و مکتب اصیل و ارزشی به شمار می‌رود. 

احمدی، نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر نیز  تقوا را مهم‌ترین عامل در موفقیت انسان دانست و  اظهار داشت: در همین زمینه و با توجه به برنامه‌های اجرایی شده بسیج در حوزه‌های متعدد به منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها  و آسیب شناسی آنها در جامعه، وظیفه اهالی رسانه و خبرنگاران مضاعف است تا با آگاهی دادن شهروندان در تحلیل مسائل اجتماعی و سیاسی به مردم کمک کنند.

 وی انتقاد در چارچوب اصول و بهینه‌سازی امور را عامل رشد و توسعه جامعه خواند و تصریح کرد: باید با انتقاد سازنده فضای جامعه را فضای برادری و مهربانی کنیم تا آرامش روحی و روانی در جامعه حاکم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر