کد خبر: 934317
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
معاون خدمات شهری شهرداری کاشان
معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: باغ گیاهشناسی کاشان یک پایلوت کشوری بلکه جهانی برای حفظ خزانه ژنهای گیاهی یا توسعه گیاهان دارویی در منطقه کویری کاشان با دمای متغیر 60 درجه است.
هادی مومنی راوندی

مهندس خالدی، گفت: از آنجا که فقط 13 باغ گیاهشناسی در کشور است و بنا به دلایلی 10 مورد از این باغ ها از بین رفته است احداث باغ گیاهشناسی یک فرصت استثنایی در کاشان است.
وی با تاکید بر اینکه کاشان با توجه به شرایط خاص آن که این باغ می تواند یک برند برای آن باشد گفت: ما نباید این فرصت را از دست بدهیم چون احداث این باغ می تواند یک پایلوت کشوری بلکه جهانی برای حفظ خزانه ژنهای گیاهی یا توسعه گیاهان در منطقه کویری کاشان با دمای متغیر 60 درجه قراربگیرد.
به گفته وی، احداث باغ گیاهشناسی کاشان تلاش و گامی برای حفظ و آموزش توسعه گیاهانی است که شاید در اذهان فراموش شدند و الان می توان به عنوان یک بانک ژنی به آن استنباط کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان کشور نیز در بحث علوم گیاهی می توانند از این منبع استفاده کنند گفت: باغ گیاهشناسی کاشان فرصتی است تا این فضا بیشتر به مردم شناسانده و این ظرفیت ویژه گردشگری طبیعی با محوریت گیاهان دارویی و معطر بیشتر از قبل معرفی شود.
مهندس خالدی، پروسه اقدام شده و توافقات انجام شده باغ گیاهشناسی کاشان با شهرداری را یادآورشد و گفت: حمایت هر چه بیشتر و پیگیری سریعتر شهرداری در تکمیل فرآیند شکیل تر احداث این باغ در منظر ورودی شهری می تواند به عنوان فضای گردشگری و مباحث آموزشی دانشکده های کشاورزی مورد توجه و استقبال قراربگیرد.
به گفته وی، شورای شهر ضرورت دارد دستور خاصی صادر کند تا با حمایت های خود این فرصت استثنایی بیش از پیش شناسانده و مراحل تکمیل آن عملیاتی شود.
مهندس خالدی، باغ گیاهشناسی کاشان را عامل درآمدزایی و اشتغال در صنعت توریسم دانست و گفت: این باغ همچنین در کنار پتانسیل باریج اسانس کاشان و اعلام آمادگی این شرکت دارویی می تواند به عنوان یک مرجع آموزش و تحقیقات ویژه گیاهان دارویی قرارگیرد.
وی همچنین بازدید اعضای شورا و شهرداران از باغ گیاهشناسی کاشان را خواستار شد و گفت: کاشان نباید این فرصت ویژه را در سطح کشور با محوریت صنعت گردشگری طبیعی در حوزه گلاب، عرقیات و گیاهان دارویی از دست دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر