کد خبر: 933382
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
سایت میدل‌ایست‌ای جزئیات دیگری را درباره پرونده قتل جمال خاشقجی و تماس‌های برقرار شده میان عربستان و ترکیه در این باره را فاش کرد.
سایت میدل‌ایست‌ای جزئیات دیگری را درباره پرونده قتل جمال خاشقجی و تماس‌های برقرار شده میان عربستان و ترکیه در این باره را فاش کرد.
در این گزارش آمده است: چند روز بعد از کشته شدن جمال خاشقجی، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، خالد بن علی الحمیدان، رئیس سازمان اطلاعات را به ترکیه فرستاد. وی بعد از بازگشت درباره اطلاع داشتن ترکیه از جزئیات جنایت بسیار نگران بود و به محمد بن‌سلمان اطلاع داد که اوضاع بسیار بد است. خالد الفیصل، مشاور پادشاه و امیر مکه بعد از آن به ترکیه رفت و به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چند پیشنهاد داد از جمله سرمایه‌گذاری در اقتصاد ترکیه و کمک به آنکارا برای خرید سلاح، اما اردوغان این پیشنهاد‌ها را رد کرده است. این سایت نوشت: همان شب سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان با اردوغان تماس گرفت و دو طرف با انجام تحقیقات موافقت کردند. ملک سلمان به اردوغان گفت: تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد و همه مقصر‌های پرونده مجازات خواهند شد. بعد از آن ریاض رسماً به قتل خاشقجی در پی مشاجره اذعان کرد. به گفته منابع ترکیه‌ای، ملک سلمان در تماس با اردوغان گویی از روی یک برگه سخنانی را می‌خواند. یکی از حاضران در دفتر اردوغان گفت: زمانی که سؤالی از او پرسیده شد نتوانست جواب بدهد. اردوغان به پادشاه گفت: «اگر عربستان می‌خواهد خود را نجات دهد، پس جسد را تحوبل دهید.» میدل‌ایست‌ای نوشت: ولیعهد عربستان در تنگنا قرار گرفته و برای حفظ منصبش در وضعیت دفاعی است. احمد بن عبدالعزیز، عموی ولیعهد عربستان و یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی او که اخیراً از لندن به ریاض بازگشته با استقبال گسترده روبه‌روشد. بر اساس این گزارش، دو احتمال برای مأموریت شاهزاده احمد وجود دارد؛ اول اینکه با محمد بن‌سلمان به توافق برسد که ولایتعهدی و پست‌های امنیتی را کنار بگذارد و دوم اینکه برای برکناری محمد بن‌سلمان تلاش کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار