کد خبر: 932483
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقدی که در کنسولگری عربستان به قتل رسیده، دعوت دونالد ترامپ برای ملاقات با او در کاخ‌سفید را نپذیرفته و گفته که هدف ترامپ از دعوت او به کاخ‌سفید، کمک به بهتر جلوه دادن خودش در افکار عمومی ایالات متحده بوده است.
نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقدی که در کنسولگری عربستان به قتل رسیده، دعوت دونالد ترامپ برای ملاقات با او در کاخ‌سفید را نپذیرفته و گفته که هدف ترامپ از دعوت او به کاخ‌سفید، کمک به بهتر جلوه دادن خودش در افکار عمومی ایالات متحده بوده است.
همزمان با از تب و تاب افتادن قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی، صداقت دولت‌هایی که قتل این روزنامه‌نگار را با شدید‌ترین الفاظ محکوم کردند در حال محک خوردن است. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفته که قتل خاشقجی را به شدید‌ترین وجه ممکن محکوم می‌کند، ولی حاضر نیست که فروش سلاح به عربستان را متوقف کند، زیرا به گفته او «فروش تسلیحات هیچ ارتباطی با پرونده خاشقجی ندارد.» آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیروز در جریان کنفرانس مشترک خبری با آندری بابیس، نخست‌وزیر جمهوری چک در «پراگ» بار دیگر وعده داد صادرات سلاح از کشورش به عربستان را تا زمان توضیحات واضح ریاض در مورد قتل جمال خاشقجی متوقف می‌کند، ولی رئیس‌جمهور فرانسه صرفاً اعلام آمادگی کرده که بدون قطع فروش‌های تسلیحاتی، قتل خاشقجی را محکوم کند. رئیس‌جمهور فرانسه جمعه در پیامی توئیتری نوشت: «به تحریک یا سردرگمی اعتقادی ندارم. فروش تسلیحات هیچ ارتباطی به پرونده خاشقجی ندارد.» ماکرون افزود: «من قویاً این حادثه را محکوم می‌کنم چرا که همواره حامی آزادی مطبوعات بوده‌ام... به محض روشن شدن ابعاد این موضوع ما هم تحریم‌های روشن، منسجم و هماهنگ در سطح اروپایی را اتخاذ خواهیم کرد.»
در تحولی موازی که نشان از بی‌اعتمادی فزاینده به صداقت محکومیت‌های لفظی کشور‌های غربی است، خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی هم گفته که رئیس‌جمهور امریکا عزم جدی برای یافتن حقایق درباره چگونگی قتل خاشقجی ندارد. به گزارش بی‌بی‌سی، چنگیز که پس از به قتل رسیدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول از سوی دونالد ترامپ به کاخ‌سفید دعوت شده بود، گفته که معتقد است قصد ترامپ از دعوت او به کاخ‌سفید کمک به بهتر جلوه دادن خودش در افکار عمومی ایالات متحده است. هفته قبل هم، محمد بن‌سلمان در اقدامی مشابه، صالح خاشقجی پسر خاشقجی را به کاخ خود دعوت و با او ملاقات کرد؛ اقدامی که با واکنش گسترده افکار عمومی روبه‌رو شد. خدیجه چنگیز، چند روز پیش هم به نیویورک‌تایمز گفته بود تنها هنگامی دعوت دونالد ترامپ به کاخ‌سفید را می‌پذیرد که یقین پیدا کند رئیس‌جمهور امریکا «صادقانه و فی‌الواقع» در پی کشف وقایعی است که در داخل کنسولگری عربستان روی داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار