کد خبر: 929697
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی باید با ذخیره نقدینگی‌های سرگردان مردم از سوداگری جلوگیری کند.
جوان آنلاین: سیدکاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر نقدینگی‌های سرگردان در افزایش سوداگری و قیمت ارز و سکه، اظهار کرد: در کشور ما به دلیل آنکه تولید نمی‌تواند یک فعالیت پرسود اقتصادی باشد و تولیدکنندگان همواره متحمل خسارات فراوانی هستند، نقدینگی به سمت مشاغل کاذب روانه می‌شود که ممکن است به شکل سفته‌بازی در امر مسکن و یا خرید و فروش غیرمنطقی ارز بروز پیدا کند.

وی افزود: برای تثبیت بازار به شیوه اصولی و هدایت مهندسی شده نقدینگی، باید مشاغل سودآور در کشور تعریف شده و بخش‌های اقتصادی دولت در زمینه تثبیت نرخ ارز و سکه قدم بردارند.

دلخوش تصریح کرد: صرافی‌ها باید مانند دیگر کشور‌ها جایگاه خاصی داشته باشند، چراکه در هیچ کشوری هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی به غیر از صرافی‌ها نمی‌تواند خرید و فروش ارز‌های خارجی را برعهده داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: معتقدم در شرایط بحرانی بانک مرکزی باید نرخ سود سپرده‌گذاران را چندین درصد افزایش دهد تا با ذخیره نقدینگی‌های سرگردان از سوق پیدا کردن آن‌ها به سمت بخش‌های سوداگری جلوگیری شود.

وی با اشاره به موانعی مانند بخشنامه‌های دولتی پیش‌روی صادرکنندگان، اظهار کرد: در دولت برای صادرات کالا بخشنامه‌های متعددی وجود دارد که باید جلوی آن گرفته شود.

دلخوش گفت: در گمرک مشکلات بسیاری وجود دارد و صادرکنندگان متحمل آسیب‌های فراوانی می‌شوند، لذا آن‌ها می‌توانند بخشنامه‌های ابلاغ شده را به کمیته ۱۲ اتاق بازرگانی کشور و مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بیشتر ارائه دهند؛ البته سعی کرده‌ایم که با تسهیل شرایط وضعیت نسبتا مساعدی را نسبت به قبل برای صادرکنندگان فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار