کد خبر: 925491
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
با احتساب ارزش کل بازار سهام بورس و فرابورس بر مبنای نرخ رسمی دلار ۴۲۰۰ تومانی بانک مرکزی می‌توان گفت: کل بازار سهام ایران جدای از ارزش بازار پایه فرابورس به مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۸۷ دلار آمریکا می‌ارزد.

جوان آنلاین: ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته منتهی به ۱۴ شهریورماه ۹۴ در حالی با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به هفته قبل به ۳ هزار و ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که از ابتدای امسال تا به امروز این رقم به ۴۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان طی ۱۰۸ روز معاملاتی بالغ شده است.

با این وصف این رقم بر اساس نرخ دلار ۱۴۲۰۰ تومانی در بازار غیر رسمی معادل با ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۵۸ دلار آمریکا می‌شود.

به گزارش فارس، ارزش کل بازار سهام در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای شروع به کار آن تا به امروز بالغ بر ۵۲۵ هزار و ۲۸۷ میلیارد و ۶۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۳۴۱ تومان شده است که با احتساب ارزش کل بازار اول و دوم فرابورس ایران به رقم ۶۱۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد و ۸۶ میلیون و ۲ هزار و ۲۲۵ تومان بالغ می‌شود.

ارزش کل بازار اول و دوم سهام فرابورس ایران نیز بالغ بر ۸۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد و ۳۹۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۸۴ تومان است.

به این ترتیب با احتساب ارزش کل بازار سهام بورس و فرابورس بر مبنای نرخ رسمی دلار ۴۲۰۰ تومانی بانک مرکزی می‌توان گفت، کل بازار سهام ایران جدای از ارزش بازار پایه فرابورس به مبلغ ۱۴۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۸۷ دلار آمریکا می‌ارزد.

این رقم در مقایسه با دلار ۱۴۲۰۰ تومانی رایج در بازار آزاد غیر رسمی معادل با ۴۳ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۵۴ دلار آمریکا است که در مقایسه با رقم فوق از اختلاف بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری حکایت دارد.

چنانچه به این رقم ارزش ۳۱ هزار میلیارد تومانی بازار پایه فرابورس را نیز اضافه کنیم، باید گفت، ارزش کل بازار سهام ایران تا این لحظه بر اساس نرخ رسمی دلار ۴۲۰۰ تومانی بانک مرکزی معادل با ۱۵۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۲۸۵ دلار آمریکا است.

اما با احتساب دلار ۱۴۲۰۰ تومانی رایج در بازار غیر رسمی ارز این رقم معادل با ۴۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۸۴۶ دلار آمریکا است که نشان از اختلاف ۱۰۷ میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۳۹ دلاری با نرخ رسمی اعلام شده برای هر دلار آمریکا از سوی بانک مرکزی ایران دارد.

ارزش بازار سهام شرکت فیس بوک در بورس وال استریت امریکا هم اکنون حدود ۴۶۷ میلیارد دلار است که ارزش کل بازار سهام ایران معادل با اندکی بیش از ۹ درصد این رقم است.

این در حالی است که در حال حاضر ۵۲۲ شرکت بورسی و ۲۲۵ شرکت فرابورسی در بازار سهام ایران حضور دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار