کد خبر: 924435
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
جبار کوچکی نژاد گفت: فکر می کنم نمایندگان مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات توجه دارند و شخصا معتقد هستم نمایندگان به ابقای وزیر آموزش و پرورش رای می‌دهند.

جوان آنلاین: جبار کوچکی نژاد در پاسخ به این دغدغه که به نظر می رسد در شهریورماه و تنها چند روز مانده به بازگشایی مدارس، زمان مناسبی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش که احتمال برکناری وزیر را پیش می کشد، نباشد، بیان کرد: ما نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همین موضوع را مطرح کردیم که تنها دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش چقدر به نفع کشور است. واقعیت این است که آموزش و پرورش با وزیر هم سخت اداره می شود چه برسد به اینکه مدتی وزیر نداشته باشد.

وی ادامه داد: استیضاح اما فرصت مناسبی است تا وزیر گزارشی از عملکرد خود را به مجلسیان ارائه بدهد و دغدغه استیضاح کنندگان را هم بشنود. ما امیدواریم در نهایت وزیر آموزش و پرورش ابقا شود و بهتر است در شرایط اقتصادی حاضر و مشکلاتی که کشور در حوزه های مختلف دارد، به جای این موارد به سمت حل مشکلات اقتصادی برویم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس در پاسخ به این پرسش که چقدر نگاه نمایندگان مجلس با نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات همسوست، اظهار کرد: فکر می کنم نمایندگان مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات توجه دارند و اعضای کمیسیون هم به ابقای وزیر اعتقاد دارند. در این شرایط خاص بهتر است به سمت استیضاح وزاری اقتصادی دولت برویم. ولی در حوزه آموزش این مطالبه از طریق فرهنگیان مطرح نشده است و فکر می کنم مطالبه جدی فرهنگیان این است که آموزش و پرورش توسط دولت و مجلس تقویت شود. به نظرم باید بگذاریم در مقطعی دیگر بحث خودمان درباره آموزش و پرورش را داشته باشیم. شخصا معتقد هستم نمایندگان به ابقای وزیر رای می دهند.

کوچکی نژاد در پاسخ به این پرسش که برای تقویت آموزش و پرورش و حل مشکلات این وزارتخانه، مجلس چه حمایت هایی از این وزارتخانه کرده است، گفت: ما در قالب بودجه کمکهایی به آموزش و پرورش کرده ایم. مثلا بحث یک درصد بودجه شرکت ها رقم خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است که البته هنوز سازمان برنامه و بودجه این رقم را از شرکت ها کسر نکرده است.

وی ادامه داد: در بحث آب و برق و گاز نیز دولت ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه های مدارس در کشور را در این موارد، رایگان کرد که ما معتقد هستیم باید کلا این موارد در مدارس رایگان شود. یک هزار میلیارد تومان نیز به جز بودجههای دیگری که برای نوسازی مدارس مثلا از بودجه عمومی کشور در نظر گرفته شده است، برای نوسازی مدارس اختصاص دادیم. به اعتقاد من طرحی که در مجلس برای اقتصاد آموزش و پرورش است نیز طرح خوبی است و رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان می تواند برای کمک به تجهیزات آموزشی و... فراهم کند. موارد دیگری هم پیش بینی شده است که امیدواریم محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیات مجلس همچنین گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد در برخی جاها ظرفیت خالی دارد که می توانیم آن را به پوشش دانش آموزان اختصاص دهیم. همچنین برخی دستگاه های دولتی که دانشگاه داشتند و طبق قانون تعطیل شدند نیز فضاهای اداری اشان تعطیل می شود و می توان از این فضاها برای امر آموزش استفاده کرد و این فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار