کد خبر: 924127
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
حواشی سخنرانی «علی مطهری» در گلپایگان
یک جوان منتقد خطاب به علی مطهری (با تندی و کمی دور از نزاکت): کشور روحانی زیاد دارد که درباره غدیر حرف بزند، شما بهتر است دباره پراید 40 ملیونی حرف بزنی!/ مطهری (پس از چند بار تذکر با آرامش): تو احمق و نادانی که می‌گویی من نباید درباره غدیر حرف بزنم!/ روحانی دعوت کننده از مطهری خطاب به جوان: تو آبروی عمامه مرا بردی! می‌کنمت تو گونی!!

سرویس سیاسی جوان آنلاین:  سخنرانی دکتر علی مطهری، نائب رئیس مجلس، در جشن روز عید غدیر در گلپایگان با انتشار کلیپی از حواشی این نشست در فضای مجازی خبرساز شد.

در کلیپی منتشره، جوانی پس از سخنرانی مطهری او را با تندی، عصبانیت و کمی دور از نزاکت مخاطب قرار داده و می‌گوید: «این همه مردم آمده‌اند نشسته‌اند شما به جای اینکه بگویی چرا ماشین تولید داخل شده است ۴۵ میلیون تومان درباره غدیر صحبت می‌کنی؟ مردم را یک مشت کور فرض می‌کنی؟  مملکت آخوند، روحانی و امام جمعه دارد شما در جایگاهی نیستی که بخواهی درباره غدیر صحبت کنی! شما در جایگاه نائب رئیسی مجلس بگو چرا پراید شده ۴۰ میلیون! ۵۰۰ کیلومتر آمده‌ای که درباره مسائل دینی صحبت کنی؟!»

علی مطهری، پس از چند بار تذکر با آرامش مبنی بر آنکه قرار نیست فقط روحانیون درباره غدیر صحبت کنند و پس از اصرار‌های مکرر جوان خطاب به او می‌گوید: «تو احمق و نادانی که می‌گویی من نباید درباره غدیر حرف بزنم!».

اما این پایان ماجرا نیست. درست پس از حرف‌های مطهری و جوان منتقد، روحانی که برخی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی او را سید محمد میرشریفی خواندند، وارد صحنه شده و با تندی و عصبانیت از فردی می‌خواهد که عکس جوان را بگیرد و به او بدهد. آخوند عصبانی خطاب به جوان منتقد چند بار و با تاکید می‌گوید: «تو آبروی عمامه و لباس من را بردی!» و او را تهدید می‌کند «تو را داخل گونی می‌کنم!».

قضاوت با مردم!

واکنش‌ها در فضای مجازی

پس از انتشار این کلیپ نظرات مختلفی در فضای مجازی منتشر شد که هر کاربر حق را به کسی می‌داد. یکی از کاربران فضای مجازی با نام «یوسف» نوشته است: «به نظرم برخورد مطهری خیلی هم بد نبود و خیلی خیلی بدتر از نوع برخورد مطهری بی‌منطق حرف زدن آن جوان مثلا جسور است! یعنی چه مطهری حق ندارد در عید غدیر از غدیر حرف بزند این کمال بی‎‌منطقی است دادا و بیداد کردن برای شلوغ کاری و احتمالا انجام یک ماموریت است. با همه انتقادی که می‌شود از مطهری داشت اینجا کار جوان بسیار قبیحانه است.»

«حسن»، اما حق را به جوان منتقد داده و اشکال را در نحوه بیان او می‌داند. «حسن» نوشته است: «حرف‌های درستی که خیلی بد زده شد. اگر همین حرف‌ها را با متانت و آرامش می‌زد الان شاید قضاوت دیگری داشتیم.»

پیام فضلی نژاد نیز با ارسال توئیتی نظر خود را در خصوص این کلیپ اینگونه بیان داشته است: «پست‌تر از برخورد آقاى مطهرى با یک منتقد، برخورد روحانى مجلس با اوست که می‌گوید «میکنمت توى گونى! تو آبروى لباس و عمامه من را بردى!» آبروى لباس پیامبر را امثال شما بردید که به جاى آنکه مانند مولا زبان مردم باشید، با تقدس‌مآبی و قلدر‌مآبی، تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می‌زنید.»

امیر علی صفا نیز در توئیتر خود نوشته است: «سرقضیه وزیر بهداشت گفتم الانم میگم. شما وقتی زبان اسپانیایی بلد نیستی، تحت هیچ شرایطی اسپانیایی صحبت نمی‌کنی. ولو عصبانی بشی. پس مهم نیست قبل و بعد و حین این اتفاق. مهم اینه که علی مطهری توهین رو بلد است و مرتکب می‌شود. خیلی زشت است معاون مجلس بلد باشد به یک شهروند توهین کند. با خیال راحت.»

سعید ابراهیمی از روحانیون فعال در فضای مجازی نیز با نقدی تند به روحانی‌ای که جوان را تهدید به گونی م‌کند، نوشته است: «این آقایی که لباس آخوندی تن اش است به آن جوانی که به علی مطهری اعتراض کرده میگوید توی گونی میکنمت! به اطرافیانش هم میگوید عکس آن جوان را بگیرد. این عکس را دست به دست کنیم تا بفهمد که آبروی لباس و عمامه‌ی روحانیت با اعتراض یک جوان ریخته نمی‌شود.»

سعید شفیعی کیا نیز در حمایت از جوان منتقد نوشت: «جوانی عدالتخواه به جا از مطهری خواست که به جای سخن درباره عید بزرگ غدیر از جایگاه وظیفه ی نائب رئیسی خود توضیح دهد، که چرا پراید را ملت باید ۴۵ میلیون تومان بخرد؟! احسنت بر این جوان؛ کسانی که ذره ای بوی غدیر و عدالت علی نمی دهند چه به این حرف ها؟!»

خلاصه این کلیپ جدای از اصل انتقادات جوان به علی مطهری حاوی نکات بسیاری بود که هرکس مطابق ذهنیت خود از آن برداشت کرد. اما شاید بیشترین انتقادات به روحانی باز گردد که با برخورد زننده‌ی خود تصویری بد از روحانیت به جهانی که بیننده این کلیپ هستند، مخابره می‌کند. تصویری که قطعا رهبر انقلاب نیز با تذکراتی که از ایشان در موارد مشابه سراغ داریم، با آن مخالف است و آن را موجب وهن اسلام و روحانیت می‌داند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
1
اتفاقا رفتار روحانیه نماد کاملی از رفتار دولت با منتقدان است. هرکی حرف بزنه سر از اوین یا فشافویه در میاره. به قول مرد جوان، مارو کور فرض کردید؟
اما از همه بدترش، تنهایی ان مرد بود که ظاهر کاملا مومن و معتقدی داشت. هیچکس از اون دفاع نکرد. همه ازترس خفقان گرفته بودند. چون دقیقا می دونستند به زودی میرن تو ی گونی!!!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
بطور قطع حق با شخص منتقد کننده میباشد. مطهری جرا از جواب دادن به سوال این جوان تفره رفت و ایشان را نادان خطاب کرد؟ مطهری واقعا در مجلس جه میکند و جه باری را از دوش مردم برداشته است. اگر این همه هزینه میکند که بیاید موعظه و روزه بخواند که ما اهل فن کم نداریم و روحانیون در این قسمت جلو تر هستند. واقعا مجلس باید مطهری را توبیخ کرده و مجمع روحانیون باید این روحانی نا اگاه را تنبیه نماید. اگر قرار باشد که جواب این اقایان اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمیشود. اینهم از مطهری که متاسفانه صلاحیت جایگاهش در مجلس مردود میباشد
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
اصل انتقاد آن جوان صحیح است ولی باید با آرامش و ادب آن را مطرح می کرد . الآن آقای علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است و در این سخنرانی باید سوال آن جوان که سوال میلیون ها ایرانی است که چرا قیمت خودرو پراید که تولید داخل است و ربطی به دلار ندارد به بالاتر از 40 میلیون تومان برسد ؟ همین دیروز بود که در اخبار 30 : 20 هزاران خودرو را نشان داد به بهانه اینکه ضبط و رادیو خودرو نصب نشده آن ها را احتکار کرده و در معرض فروش قرار نداده اند تا با قیمت چند برابر بفروشند ! اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را قاطعانه انجام دهد کار به اینجا کشیده نمی شود که رئیس جمهور محترم ! مردم را در کاهش ارزش پول ملی مقصر بداند !
آن عمامه به سری که جوان را به گونی تهدید می کند بویی از اسلام انقلابی نبرده است واقعا باید از اینکه لباس پیامبر (ص) را پوشیده و این واکنش را در مقابل یک جوان منتقد نشان می دهد ، استغفار کند .
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
نمونه مباحث بالا ثابت میکند که تا چه اندازه تحمل در جامعه وبرخورهای سلیقه ای به حساسیت بالا رسیده است واین جای نگرانی دارد.....چون اگر به سابقه قبلی افراد نگاه نکنیم واقعا حق وباطا مخلوط شده است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
ماسمالی بسه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
خدا اون روحانی ... رو سر جاش بشونه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
به نظر من رفتار علی مطهری چندان بد نبود ولی من به جاش بودم یه جور دیگه رفتار میکردم از اون جوون عذرخواهی میکردم بابت مشکلات پیش آمده در مملکت و میگفتم که مشکل از ما مجلسیها ست که کشور به این روز در آمده ولی رفتار آن آخوند روحانی نما اصلا مناسب و شایسته نبود و آدم رو یاد متحجرین همیشه حاضر در دولت میندازه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار