کد خبر: 904770
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: سرمایه گذاران کشور ویتنام برای سرمایه گذاری در حوزه تولید پتروشیمی و قیرم و همچنین گچ اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار هرمزگان گفت: سرمایه گذاران کشور ویتنام برای سرمایه گذاری در حوزه تولید پتروشیمی و قیرم و همچنین گچ اعلام آمادگی کرده اند.

فریدون همتی اظهار داشت: جلسه خوبی با هیئت سرمایه گذاری ویتنام در حوزه های تجاری، کشاورزی، شیلاتی و بازرگانی داشتیم و در سال جدید ۳میلیارد دلار هدفگذاری کرده ایم و باید بخش خصوصی را فعال کنیم و همچنین ویتنام برای سیمان به کارخانه گچ نیاز دارند که در بندرخمیر این ظرفیت صادرات وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: نیروگاه سیریک ۴۰۰ مگاواتی روسیه، سرمایه گذاری چینی ها، ایتالیایی ها در نیروگاه خورشیدی، این زمینه و شرایط امروز فراهم تر است سال گذشته ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری عملیاتی داشته ایم.

وی افزود: هیئت تجاری ویتنام یک سفر به قشم انجام می دهد تا از فاز اول کارخانه تولید سس ماهی بازدید کنند این کارخانه با سرمایه گذاری کشور ویتنام در قشم آغاز شده است. ویتنام به سنگ معادن، گچ، شیلات نیاز دارد و می توانیم از ظرفیت هرمزگان برای صادرات این محصولات استفاده کنیم. همچنین می توانیم از ظرفیت آلومینای ویتنام برای تامین مواد اولیه کارخانجات آلومینیوم در هرمزگان استفاده کرد.

چان وان چی رئیس شورای تجارت ویتنام و ایران بیان داشت: بعد از سفرهای روسای جمهوری ایران و ویتنام تبادلات تجاری دو کشور سال به سال افزایش یافته است که به 450 میلیون دلار رسیده است و حتی رقم دو میلیارد دلار با کشور سوم رسیده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها