کد خبر: 901244
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
چهار پسر جوان که پس از پايان خدمت سربازي يک شبکه سرقت به راه انداخته بودند بازداشت شدند.

چهار پسر جوان که پس از پايان خدمت سربازي يک شبکه سرقت به راه انداخته بودند بازداشت شدند. متهمان با استخدام يک راننده از شهرستان به پايتخت مي‌آمدند و پس از دستبرد به خانه‌هاي شمال شهر راهي محل زندگي‌شان مي‌شدند.
بررسي‌ها نشان داد سارقان در تاريكي شب از طريق در بالكن وارد طبقه‌اول اين آپارتمان مسكوني شده و پس از سرقت مقدار زيادي پول از محل گريخته‌اند.
شاكي در توضيح ماجرا به پليس گفت: عصر روز حادثه همراه خانواده‌ام براي انجام كاري به خيابان رفتيم. ساعت‌9 شب كه به خانه برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. تمامي وسايل خانه بهم ريخته‌بود و در كمد اتاق خواب هم كه پول‌ها و طلاهاي همسرم در آن نگهداري مي‌كرديم تخريب شده بود و مشخص بود سارق يا سارقاني به خانه‌ام دستبرد زده و پس از سرقت طلاها و پول‌هايمان از محل گريخته‌اند. در بررسي‌هاي بعدي متوجه شديم سارقان با تخريب در بالكن وارد خانه ما شده‌اند.
با طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان پليس‌آگاهي به دستور قاضي علي وسيله ايرد موسي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34‌براي شناسايي و دستگيري سارقان وارد عمل شدند.
همزمان با ادامه تحقيقات براي دستگيري سارقان، مأموران با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه حكايت از اين داشت سارقان در نبود صاحبخانه از طريق پنجره و در بالكن وارد طبقات اول و دوم آپارتمان‌هاي مسكوني شده و پس از دستبرد طلا، پول، و وسايل گرانقيمت كم حجم اقدام به فرار مي‌كنند.
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان سارقان خانه‌هاي شمال تهران افزوده مي‌شد مأموران چندي قبل هنگام گشت‌زني در يكي از خيابان‌هاي شمالي تهران به سه پسر جوان كه در حال پرسه زدن بودند مشكوك شدند و آنها را بازداشت كردند. مأموران در بازرسي بدني انبردست، ديلم و چند وسيله ديگر از مظنونان كشف كردند كه نشان مي‌داد سه پسر جوان از اين وسايل براي باز كردن و تخريب درهاي آپارتمان مسكوني استفاده مي‌كنند.
سه متهم پس از انتقال به اداره پليس به سرقت‌هاي سريالي با همدستي دو نفر ديگر از دوستانشان اعتراف كردند. سپس مأموران، دو همدست ديگر سارقان را دستگير كردند.
صبح ديروز سه نفر از متهمان باند سارقان منزل براي بازجويي به دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند و از سوي قاضي علي وسيله ايرد‌موسي مورد بازجويي قرار گرفتند.
سه متهم در ادامه براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.

گفت‌وگو با سردسته باند

خودت را معرفي كن‌؟
كامياب هستم و 21 سال سن دارم.

سابقه داري‌؟
نه، سابقه ندارم. تازه سربازي ما تمام شده بود كه دست به سرقت زديم.

باند شما چند نفره بود و چطور با هم آشنا شديد‌؟
در واقع اعضاي باند چهار نفر هستيم و يك نفر هم راننده بود كه اصلاً در جريان سرقت‌ها نبود. ما چهار نفر همشهري و دوست هستيم و چند ماهي است كه همگي دوران خدمت سربازي‌مان تمام شده است و همه دوستان قديمي دوران سربازي هستيم.

چه شد كه پس از پايان خدمت سربازي تصميم گرفتيد سرقت كنيد‌؟
ما همه بيكار بوديم و درآمدي نداشتيم به همين دليل تصميم گرفتيم براي سرقت از شهرستان به تهران بياييم.

قبل از سربازي به چه كاري مشغول بوديد‌؟
من شاگرد ميوه فروشي بودم و دوستان ديگرم هر كدام مشغول كاري بودند اما پس از پايان سربازي كاري پيدا نكرديم.

درباره نقش راننده توضيح بده‌؟
ما هميشه آخر هفته براي سرقت به تهران مي‌آمديم و پس از سرقت يك يا دو خانه دوباره به شهرستان بر مي‌گشتيم تا شناسايي نشويم تا اينكه تصميم گرفتيم از تهران راننده‌اي را استخدام كنيم تا ما را به شهرستان ببرد و بعد آخر هفته به تهران بياورد تا سرقت‌ها را زودتر و راحت‌تر انجام دهيم. مدتي قبل از طريق تلگرام با راننده‌اي آشنا شدم و به او گفتم كه من صاحب شركت تجاري بازرگاني هستم كه در تهران هم شعبه دارد و آخر هر هفته همراه چند نفر از سهامداران آن براي بازديد و بررسي حساب و كتاب‌ها به تهران مي‌آييم و بعد دوباره به شهرستان بر مي‌گرديم كه او هم قبول كرد و ما او را استخدام كرديم.

چقدر كرايه مي‌گرفت‌؟
ما براي هر بار رفت و آمد به تهران و شهرستان به او يك ميليون‌تومان مي‌داديم.

در اين مدت به چند خانه دستبرد زديد‌؟
به 10‌خانه دستبرد زده بوديم چون تازه شروع به سرقت كرديم كه دستگير شديم.

چقدر از سرقت گيرت آمد‌؟
با كم كردن هزينه‌هاي رفت و آمد در اين 10‌سرقت حدود 5 ميليون تومان سهم هر كدام از ما شد.

حرف آخر‌؟

پشيمان هستم و تصميم گرفتم پس از آزادي شغل شرافتمندانه‌اي براي خودم پيدا كنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار