کد خبر: 889323
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان گفت: 20 هزار متر مکعب آب شرب شهر بندرعباس تا پایان سال جاری از آب شرین کن 100 هزار متر مکعبی در حال احداث این شهر تامین می شود.

فریدون همتی اظهار داشت: آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی شهر بندرعباس در چند مرحله به بهره برداری خواهد رسید که به میزان شیرین سازی آب در هر مرحله، از فشار بر منابع آبی میناب کاسته می شود.
وی افزود: احداث آب شیرین کن بندرعباس یکی از بزرگترین طرح های آبی کشور است که عملیات احداث آن در سال 91 آغاز شد و براساس زمان بندی باید پس از چهار سال به صورت کامل بهره برداری می شد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: مشکل های مختلف مالی و غیر مالی مانند فرآیند طولانی استعلام ها و ترخیص تجهیزات روند کار را با تاخیر روبه رو کرده است.
همتی ابراز داشت: مسائل و مشکل هایی که در استان قابل حل است به سرعت برطرف می شود و سایر مسائل که در سطح ملی باید برطرف شود با کمک نمایندگان استان در مجلس پیگیری و برای حل آن ها تلاش می شود.
وی اظهار داشت: روند طولانی شدن اجرای طرح ها باید روزی خاتمه یابد تا از وارد آمدن خسارت به کشور جلوگیری شود.
به گفته استاندار هرمزگان، طرح های این چنینی که تکمیل آن ها با تاخیر انجام می شود باید به عنوان یک موضوع به دانشجویان ابلاغ شود تا از پیامد ها و خسارت های تاخیر در تصمیم گیری، تاخیر در انجام کارها و غیره آگاه شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز گفت: آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس یکی از استراتژیک ترین طرح های حوزه آبی است که نشان دهنده رویکرد جدید در تامین آب شرب استان و شهر بندرعباس محسوب می شود.
امین قصمی بیان داشت: براساس راهبردها در افق کوتاه مدت، باید نیاز شهر بندرعباس در حوزه شرب و صنعت از دشت های میناب، شمیل و نیان به صورت کامل قطع شود.
وی با اشاره به احداث آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی شهر بندرعباس ابراز داشت: این طرح دارای 84 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا کنون 230 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
18
سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر