کد خبر: 884999
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
شهردار جدید سمنان مطرح کرد:
شهردار جدید سمنان از این شهر به عنوان شهری با قابلیت های فرامنطقه ای نام برد و افزود: برای بهره گیری از این ظرفیت باید چهره شهر را عوض کرد.
دکتر سید محمد ناظم رضوی در جلسه معارفه داخلی خود به عنوان شهردار سمنان در سالن شهید ترحمی شهرداری گفت: شهر سمنان از معدود مراکز استان است که با ویژگی های بکر و نزدیکی به پایتخت ظرفیت های فرامنطقه ای دارد .
وی ضمن قدردانی از شهرداران قبلی افزود: انتظار عمومی مردم در مورد مشکلات شهرداری سمنان این است که شهرداری در بعضی از موارد  نیاز به اصلاحات  دارد که البته این اصلاحات به معنای اصلاح کردن و رفع عیوب در امر خدمت رسانی به مردم است و الزاما به معنای تغییرات مدیریتی نیست و باید با همت و کمک پرسنل و نقطه نظرات و پشتیبانی اعضای شورا برطرف شود.
وی سه ماه پایانی سال را زمان خاص و بحرانی برای شهرداری ها دانست و افزود: باید اهتمام حداکثری برای تحقق بودجه 96 داشته و شهر برای ورود به سال جدید آماده شود.
وی نیروی انسانی را یکی از گنجینه های ارزشمند هر سازمان و نهادی نامید و افزود: امیدوارم با سرلوحه قرار دادن سرعت و دقت خدمت رسانی به شهروندان رضایت حداکثری آنها کسب شود.
رضوی  از ارائه بودجه پیشنهادی سال 97 به شورای شهر خبر داد و افزود: بودجه سال 97 را با  توجه به بحث های درآمدی و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و بودجه ای با پیش بینی تحقق حداکثری تهیه، تنظیم و به شورا ارسال شود و معتقدیم مناطق شهرداری نیز باید از تمرکز گرایی خارج شده و بودجه های مستقل داشته باشند.
وی ایجاد و راه اندازی واحد متمرکز برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در شهرداری سمنان را یکی از برنامه های مهم خود عنوان  و تصریح کرد: با ایجاد این واحد وضعیت شهر به دقت پایش شده و برنامه ریزی کارشناسانه ای با توجه به چشم اندازی ترسیم شده از سوی فرمانداری و استانداری صورت خواهد گرفت.
رضوی توجه ویژه به مقوله گردشگری و ایجاد زیرساخت ها را یکی دیگر از برنامه های خود برشمرد و افزود: برخی زیرساخت های شهر فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد و باید چهره شهر را عوض کرده و زمینه جذب گردشگر به شهر را فراهم کنیم و در این زمینه تجربه های خوبی در بسیاری از شهرها کسب شده است و توجه ویژه به بافت های تاریخی یکی از ضرورتهایی هست که در  شهر سمنان مغفول مانده و باید برنامه های ریزی های مفصل و منظمی در بافت تاریخی داشته باشیم.
شهردار سمنان همچنین خواستار تغییر نگرش در شهرداری ها شد و افزود: نگاه شهرداری نباید ملتمسانه و منتظرانه به بودجه های دولتی باشد و باید شهرداری ها تلاش کنند تا متکی به خود بوده و از ظرفیت های موجود استفاده کرده و  نگاه ها  کارشناسانه و درآمدی شوند .
وی وجود باغ راه ها ، اماکن و خانه های تاریخی و ارزشمند را یکی دیگر از ظرفیت های شهر سمنان دانست و خاطرنشان کرد: باغ راه ها و سیستم سنتی توزیع آب از جمله پتانسیل های بکر و ظرفیت قابل معرفی در عرصه ملی و بین المللی هستند که شاید بسیاری از شهروندان سمنانی نیز از ظرفیت ها و جذابیت های آن به دلیل معرفی نشدن صحیح اطلاع کمتری دارند لذا پرداختن به این موضوع در جذب  گردشگر تاثیر بسزایی دارد.
به گفته وی شهر سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران امام رضا و بقاع متبرکه فراوان در زمینه گردشگری مذهبی نیز از پتانسیل خوبی برخوردار است و باید تلاش کنیم از این پتانسیل ها نهایت استفاده را ببریم.
شهردار [جدید سمنان بر تعامل مثبت و سازنده با دستگاه های اجرایی مرتبط با شهرداری تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه اصلی ما تعامل مثبت و سازنده با همه دستگاه هاست و امیدواریم با مشارکت و تلاش همه دستگاه ها شهری آباد ، بانشاط  و سرزنده را برای شهروندان خوب شهر اخلاق بسازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر