کد خبر: 877371
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: 330 واحد مسکونی زلزله زده روستایی نردین از توابع شهرستان میامی تا پایان آبان 96 و قبل از شروع فصل سرما تکمیل و قابل سکونت می شود.
مجید ملکی  با اشاره به تخریب تعدادی از خانه های روستایی نردین در زلزله 4.9 ریشتری هشتم دی 95 در شهرستان میامی، افزود: تاکنون برای 330 واحد خانه های روستایی نردین هفت میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 330 مورد تسهیلات 200 میلیون ریالی با کامزد پنج درصد از سوی بانک ها به صورت عقد قرار داد انجام شده و به زودی پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون 200 واحد کار سقف ریزی و12 واحد مسکونی در منطقه زلزله زده نردین تکمیل و افراد در آن ساکن شده اند .
وی با اشاره به این که برای هزار واحد مسکونی آسیب دیده نردین پرونده تشکیل شده است خاطرنشان کرد: برای 900 واحد آواربرداری، نقشه برداری و پروانه ساختمانی تاسقف 80 متر به صورت رایگان انجام داده است.
ملکی یاد آور شد: از مجموع 900 واحدی که پروانه ساختمانی و نقشه برداری آن انجام شده تاکنون 880 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات 200 میلیون ریالی با کامزد پنج درصد به به بانک ها معرفی شده اند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: پیش بینی می شود بیش از 750 واحد کمتر از یک ماه آینده تسهیلات خود را از بانک عامل دریافت کنند دریافت کنند.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده در برنامه توسعه کشوری در دستور کار قرار دارد.
بامداد روز چهارشنبه هشتم دی ماه 1395 زلزله ای به بزرگی 4.9 درجه ای در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در عرض جغرافیایی 55.80 و طول جغرافیایی 37.02 روستای نردین را در شهرستان میامی در شرقی‌ترین نقطه از استان سمنان لرزاند، این روستا در 110 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر