کد خبر: 875769
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
معاون استانداری:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اولین مرکز ملی پایش محیط کسب و کار ظرف مدت یک ماه آینده با همکاری دستگاه های مرتبط در استان راه اندازی می شود.
 محمد همتیان در نشست توسعه دولت الکترونیک با هدف فرهنگ سازی و بهره گیری از تجربیات موفق سطح ملی، با حضور رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، در سالن یادگار امام استانداری سمنان، افزود: این مرکز با هدف آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با شرایط کسب و کار استان سمنان و فراهم کردن شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری و در نتیجه جذب سرمایه در این استان است.
همتیان با بیان اینکه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار منجر به شفافیت و اعتماد میان صاحبان سرمایه در بخش اقتصادی و شفاف بودن مسیر پاسخ‌گویی به آنان می شود و با اشاره به این که طرح حذف مرحله دریافت کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه در استان سمنان و استعلام های برخط بینِ دستگاهی به عنوان نمونه در حال اجراست، افزود: با توسعه دولت الکترونیک بسیاری از هزینه‌های اضافی از جمله حذف هزینه های نگه داری و بایگانی حذف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید پهنای باند اینترنت استان سمنان از هشت گیگابایت به 40 گیگابایت افزایش و اینترنت پرسرعرت از نسل سوم به نسل چهارم توسعه یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: از 550 هزار واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند تا کنون 252 هزار کارت هوشمند صادر شده است.
امیر شجاعان، رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و جمعی از کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در این نشست حضور داشتند که در مورد بهره بری و استفاده بیشتر از زمینه فناوری اطلاعات، کاهش هزینه ها، زمان تبادل نظر کردند. استان سمنان در شاخص زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از تهران رتبه دوم را در کشور داراست .
در استان سمنان، 14 دفتر پیش خوان دولت در سمنان، 18 دفتر در شاهرود، ، 12 دفتر دامغان، هشت دفتر در گرمسار، پنج دفتر مهدی‎شهر، سه دفتر در آرادن، میامی 2 دفتر و یک دفتر در سرخه فعال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر