کد خبر: 784516
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
فیلم سینمایی "احتمال باران اسیدی" به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در تازه‌ترین حضور جهانی خود در سومین فستیوال فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان به نمایش درخواهد آمد.
خبرگزاری ایسنا: این فستیوال از ششم تا نهم خرداد در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.

همچنین در تاریخ ۲۱ می (اول خرداد) "احتمال باران اسیدی" در دانشگاه یو سی ای ال امریکا نمایش خواهد داشت.

این فیلم سینمایی بیش از یک سال به دلیل شائبه‌ای که برای یکی از شخصیت‌های فیلم بوجود آمد، اجازه اکران نداشت و از هجدهم آبان ماه در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است و بعد از گذشت هفت ماه از زمان اکران آن همچنان مورد استقبال مخاطبان واقع شده است و اکران آن ادامه دارد.

«احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

این فیلم پیش از این موفق شده بود جایزه نتپک در استرالیا، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کلمبو ، جایزه فیلم منتخب تماشاگران فستیوال پراگ و استعداد درخشان جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را از آن خود بکند. این فیلم سینمایی همچنین در جشنواره‌های معتبر بین المللی دیگری نظیر گوتنبرگ، زوریخ، بمبئی و ...نیز حضور داشته است.

شمس لنگرودی، مریم مقدم، پوریا رحیمی سام در احتمال باران اسیدی به ایفای نقش می پردازند و روح الله برادری و سمیرا برادری تهیه‌کنندگان آن هستند.

پخش بین المللی این فیلم سینمایی به عهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار