کد خبر: 761867
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
پایداری جو در نیمه شمالی کشور ‌‌تا اواسط هفته تداوم دارد که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌ های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، قزوین، اراک، قم، تبریز و ارومیه است.
طبق پیش‌بینی کلی و بر اساس نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری‌ و ‌تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی‌، پایداری جو در نیمه شمالی کشور ‌‌تا روز یک‌شنبه هفته جاری تداوم دارد که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، قزوین، اراک، قم، تبریز و ارومیه خواهد بود؛ از این رو توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر در این مدت خودداری کنند.
 
 
با توجه به انباشت آلاینده‌ها و همچنین پایداری و سکون نسبی جو، تا اواسط هفته جاری هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی‌ غبار‌آلود پیش‌بینی می‌شود.
 
 
با تداوم فعالیت سامانه بارشی امروز شنبه در مناطقی از جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 
 
انتظار می‌رود که این سامانه از اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی کشور خارج شود و تا روز سه‌شنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم باشد.
 
 
از اواخر وقت روز سه‌شنبه هفته جاری و نیز روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت غرب به کشور در مناطقی از غرب و جنوب غرب مجدداً بارش‌ها آغاز خواهد شد.
 
 
امروز شنبه بارش در استان کرمان، شرق و جنوب فارس و شمال و غرب هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت و خلیج‌فارس به ویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.
 
 
آسمان استان تهران امروز صاف و غبار‌آلود و روز آینده صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 9 درجه و 4 درجه است.
 
 
آسمان استان خراسان رضوی روز آینده صاف در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه هوا در این استان فردا 14 درجه و 1- درجه است.
 
 
استان‌های آذربایجان غربی (8- درجه)، زنجان (8- درجه) و کرمان (8- درجه) روز آینده سردترین مناطق کشور خواهند بود همچنین استان خوزستان با دمای 19 درجه بالای صفر و استان هرمزگان با دمای 23 درجه بالای صفر، فردا گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار