کد خبر: 760158
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
قطعنامه پاياني دومين مجمع عالي بسيج:
مجمع عالي بسيج ضمن دعوت از مردم براي مشاركت گسترده از آنها خواست اجازه ندهند سنگر مجلس و خبرگان به دست مرفهان بي‌درد و صاحبان ثروت‌هاي باد آورده و بانيان اشرافي‌گري بيفتد. دومين مجمع عالي بسيج روز پنج‌شنبه در مشهد با صدور قطعنامه‌اي به كار خود پايان داد.
مجمع عالي بسيج ضمن دعوت از مردم براي مشاركت گسترده از آنها خواست اجازه ندهند سنگر مجلس و خبرگان به دست مرفهان بي‌درد و صاحبان ثروت‌هاي باد آورده و بانيان اشرافي‌گري بيفتد. دومين مجمع عالي بسيج روز پنج‌شنبه در مشهد با صدور قطعنامه‌اي به كار خود پايان داد.

  دشمن مي‌خواهد از در تعامل و نفوذ وارد شود
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: انقلاب اسلامي حساس‌ترين مقطع تاريخي خود را مي‌گذراند. مبارزات طولاني ملت قهرمان ايران به بار نشسته، استكبار جهاني به سركردگي امريكا كه تا به حال در تمامي راهبردهاي خصمانه عليه ملت ايران، اعم از كودتا، ترور، شورش‌هاي مرزي، حمله نظامي، توطئه‌هاي سياسي، تهاجم فرهنگي، فتنه و جنگ رسانه‌اي و جنگ اقتصادي شكست خورده است، اينك تلاش دارد با حيله و تزوير از در تعامل و نفوذ وارد شود و در حالي كه از هيچ فرصتي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي، صرف نظر نمي‌كند و كماكان به همه تلاش‌هاي براندازانه خود عليه اين نظام مقدس مردمي ادامه مي‌دهد، منافقانه با اظهار صلح و دوستي خود را به ما نزديك و خنجر را از پشت بزند و نتيجه‌اي را كه نتوانسته است از ۳۷ سال جنگ مستقيم همه جانبه با ملت ايران به‌دست آورد، از طريق نفوذ در مراكز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي و نفوذ در انديشه‌ها و انگيزه‌ها كسب نمايد. در ادامه اين قطعنامه آمده است: پيروزي‌ها و پيشرفت‌هاي خيره‌كننده ملت قهرمان ايران در ۳۷ سال اخير و امنيت كم‌نظيري كه در آن زندگي مي‌كنيم، محصول پيروي از اسلام عزيز و وحدت حول محور ولايت فقيه و اطاعت آگاهانه و عاشقانه از رهنمودهاي نوراني امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) است. حركت‌هاي تفرقه‌انگيز در هر شكل و لباسي اعم از تشيع انگليسي و تسنن امريكايي و تكفيري تا فتنه و نفاق سياسي و دو قطبي‌سازي جامعه، با دامن زدن به اختلافات قومي و نژادي براي بهره‌برداري‌هاي شخصي و جناحي، نشان فرومايگي و دشمني با ملت است و ملت بيدار ايران اين حركت‌ها را محكوم و عوامل آن را از خود طرد خواهد كرد.
 
 اخطار به تحريف‌كنندگان خط امام
اين قطعنامه مي‌افزايد: همانگونه كه امام راحل عظيم‌الشأن(ره) در آخرين پيام خود خطاب به بسيج فرمودند: «فرزندان بسيجي‌ام، پاسدار اصول تغييرناپذير نه شرقي و نه غربي باشند» ما بسيجيان اين فرزندان حقيقي و وفادار امام خميني(ره) براي جهاد و شهادت در راه آرمان‌هاي الهي آن دردانه تاريخ و يگانه دوران، اعلام مي‌كنيم و تعهد به اين راه را نه بر اساس نسبت‌ها و رفاقت‌ها بلكه حركت بر مبناي اصول مسلم خط امام(ره) همچون «پشتيباني از ولايت فقيه»، «تأكيد بر اسلام ناب محمدي و مبارزه با اسلام امريكايي»، «طرفداري از عدالت اجتماعي»، «اعتقاد به اراده و نيروي مردم»، «حمايت از محرومان»، «حمايت از مظلومان و مخالفت و آشتي‌ناپذيري با مستكبران»، «تأكيد بر استقلال و نفي سلطه‌پذيري» و «وحدت اسلامي» و «مبارزه خستگي ناپذير و بي‌پايان با فساد و تباهي» مي‌دانيم و به كساني كه مي‌خواهند با سوء‌استفاده از نام و ياد آن بزرگوار و روابط گذشته، اين خط نوراني را با دروغ‌پراكني و تاريخ‌سازي‌هاي بي‌پايه تحريف كنند، اخطار مي‌كنيم، دست از اين رفتار خطرناك بردارند و از سرنوشت كساني كه در طول اين سال‌ها با زاويه گرفتن از ولايت رو در روي انقلاب ايستادند، عبرت بگيرند و بدانند كه در صورت عدم اصلاح خود با برخورد فرزندان بسيجي امام كه به پاسداري از اصول نه شرقي و نه غربي مأمور شده‌اند، مواجه خواهند شد.

   شوراي نگهبان در احراز صلاحيت‌ها به مُر قانون عمل كند
مجمع عالي بسيج در بخش ديگري از قطعنامه خود به موضوع انتخابات اسفند ماه اشاره كرده و آورده است: مجالس خبرگان و شوراي اسلامي، نهادهاي انقلابي برخاسته از اراده مردم براي پيشبرد كشور بر اساس اسلام و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند. از همه مردم عزيز مي‌خواهيم ضمن مشاركت فعال در انتخابات سرنوشت‌ساز پيش رو، با تطبيق كامل نامزدها با معيارهاي نماينده شايسته، اجازه ندهند اين دو سنگر مهم ملت، به دست مرفهان بي‌درد و صاحبان ثروت‌هاي باد آورده و بانيان اشرافي‌گري و دنيا‌طلبي بيفتد. اعضاي محترم شوراي نگهبان در اين زمينه وظيفه خطيري بر عهده دارند چراكه مردم به اعتبار بررسي صلاحيت نامزدها توسط آن شورا، افراد مورد نظر را از ميان تأييد صلاحيت‌شده‌ها برمي‌گزينند، فلذا احراز صلاحيت نامزدها حق‌الناس است. بر اين اساس از شوراي نگهبان و ساير مراجع ذيربط ديگر مي‌خواهيم با شجاعت و قاطعيت، در احراز صلاحيت‌ها بر اساس مُرّ قانون اقدام كنند و از تأييد افراد فاقدصلاحيت به هر دليل و مصلحتي خودداري نمايند.
   معطل نگه داشتن اقتصاد، نتيجه نگاه به بيرون
قطعنامه مجمع عالي بسيج همچنين تصريح كرده است: ايران كشوري استثنايي است كه تمام عناصر اصلي اقتصادي پيشرو، اعم از سرمايه و نقدينگي، نيروي كار، سرزمين پهناور و آب و خاك كافي، دانش و فناوري، بازارهاي بزرگ و در دسترس، مواد اوليه و انرژي كافي را در اختيار دارد. تجربه سال‌هاي اخير نشان داد كه نگاه به بيرون مرزها و معطل نگه داشتن اقتصاد، پشت دروازه سياست خارجي، جز افزايش ركود، كاهش چشمگير شاخص‌هاي بورس، كاهش ارزش پول ملي، كاهش ۷۰ درصدي قيمت نفت و افزايش بيكاري، دستاوردي نداشته است. تدبير هوشمندانه رهبري بر مبناي استحكام ساخت داخلي نظام كه با عنوان اقتصاد مقاومتي مورد تأكيد همه صاحبنظران اقتصادي قرار گرفت و به تصويب مراجع سياستگذاري كشور رسيد، نسخه نجات و تنها راه شكوفايي اقتصاد كشور است. مردم در انتظار عملي شدن هرچه سريع‌تر اين سياست‌ها و تحقق وعده‌هاي اقتصادي دولت هستند، اقتصاد مقاومتي نبايد در حد متن روي كاغذ و در سطح شعار و سخنراني باقي بماند.

  حمايت از مظلومان تكليف ديني و وجداني
در ادامه اين قطعنامه آمده است: حمايت از مظلومان و مستضعفان و متحد كردن مسلمانان براي آزادي از سلطه استعمار، رژيم‌صهيونيستي و تروريست‌هاي دست‌نشانده آنان نه تنها تكليف مهم ديني، وجداني و از اصول اصلي در قانون اساسي ايران است بلكه امروز از ضرورت‌هاي اصلي امنيت ملي كشور هم محسوب مي‌شود. ما همچنان به تقويت هسته‌هاي مقاومت حزب‌الله ادامه مي‌دهيم و به تمام رزمندگان جبهه مقاومت در تمامي كشورهاي تحت ستم به ويژه فلسطين، لبنان، سوريه، عراق، يمن، بحرين و نيجريه، درود مي‌فرستيم و با سلام به ارواح طيبه شهداي مقاومت به ويژه شهداي مظلوم اخير نيجريه و ابراز نگراني شديد نسبت به وضعيت، سلامت و امنيت حضرت آيت‌الله زكزكي از دولت مي‌خواهيم، با پشتيباني قاطع از جبهه مقاومت و ايجاد همگرايي بين‌المللي، زمينه‌هاي برقراري همه‌پرسي تعيين سرنوشت را در فلسطين اشغالي فراهم آورد، چراكه تا اين رژيم جنايتكار هست، منطقه و جهان روي آرامش نخواهد ديد و مقدمه آرامش و پيشرفت منطقه نابودي اسرائيل غاصب است.

  آمادگي بسيج براي مبارزه با فقر، فساد و تبعيض
مبارزه با فقر، فساد و تبعيض در محيط بيروني و دروني دستگاه‌ها بايد از دستورات كار اصلي هر سه قوه باشد. بسيجيان ضمن آمادگي براي كمك به دولت در رفع اين آسيب‌ها، در حل اين مشكلات مسئولان را از كاربرد روش‌هاي تجربه شده و به بن بست رسيده وارداتي غربي بر حذر مي‌دارند و از مسئولان مي‌خواهند با طرد ديدگاه‌هاي شكست‌خورده‌اي همچون «تقدم توسعه بر عدالت»، «آزادي افسارگسيخته»، «فمنيسم» و... به تنها راه علاج اين مشكلات كه «سبك زندگي اسلامي» و «مديريت دور از فساد و تبعيض و بي‌عدالتي» است، تمسك جويند و با تقويت و اصلاحات لازم در دستگاه قضايي و انتظامي و اعمال مديريت جهادي عدالت‌محور و فسادستيز در همه دستگاه‌هاي اجرايي و قضايي با فوريت، سند ملي «سبك زندگي اسلامي» را تدوين و با اجرايي كردن آن معضلاتي چون پيري جمعيت، طلاق و تزلزل كانون خانواده و اعتياد را كاهش دهند.

  نگذاريد تجربه تلخ بيانيه الجزاير در برجام تكرار شود
اين قطعنامه مي‌افزايد: با فداكاري دانشمندان هسته‌اي و شهداي بزرگوار اين عرصه كه كفه معادله هسته‌اي را به نفع نظام اسلامي سنگين كرد، ايستادگي غيرتمندانه مردم و هدايت هوشمندانه مقام معظم رهبري، فرصت كم‌نظيري براي پيشبرد پرونده هسته‌اي به نفع جمهوري اسلامي پديد آمد. در مقابل اين پيشروي محسوس، امريكا با طمع تبديل اين پرونده به بستر نفوذ به روند مذاكرات سرعت بخشيد و نهايتاً تلاش مضاعف دولت در اين عرصه با استفاده از اين فرصت، منجر به توافق هسته‌اي تحت عنوان برجام شد. با وجود نواقص و اشكالات برجام از تلاش‌هاي دولت و همه هيئت‌هاي مذاكره‌كننده و دانشمندان و دست‌اندركاران پيشرفت‌هاي هسته‌اي كه زمينه خنثي كردن بهانه هسته‌اي را فراهم آوردند، پشتيباني مي‌كنيم و اعلام مي‌داريم: فرمان ۹ماده‌اي امام خامنه‌اي در اين خصوص فصل‌الخطاب و تنها راه كاهش آسيب‌هاي برجام است و دست اندركاران با اجراي دقيق اين فرمان نبايد بگذارند تجربه تلخ بيانيه الجزاير و ساير بدعهدي‌هاي امريكا بار ديگر تكرار شود. از مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم با دقت به نظارت بر اجراي برجام ادامه دهند و راه را بر هر گونه سوء‌عملكردي كه زمينه نفوذ را فراهم و دستاوردهاي هسته‌اي را بر باد مي‌دهد، مسدود نمايند.
در يكي از بندهاي اين قطعنامه تصريح شده است: امنيت مثال‌زدني و پيشرفت‌هاي همه‌جانبه كشور مرهون هوشياري نيروهاي مسلح مقتدر و شكل‌گيري قدرت بازدارندگي مردمي و حضور مردم در تمام صحنه‌ها و شكل دادن به بزرگ‌ترين تشكل مردمي جهان، يعني بسيج است. مردمي كه در اين تشكل بي‌بديل گرد آمده‌اند، ضمن اعلام آمادگي براي كمك بي‌مزد و منت به دولت براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي در همه عرصه‌ها، از دولت مي‌خواهند ضمن تقويت توان دفاعي كشور و افزايش اقتدار نظامي از ظرفيت بي‌نظير مردمي و توانمندي‌هاي علمي و عملي بسيجيان، براي حل مشكلات بزرگ كشور به ويژه بهبود معيشت محرومان، اجراي اقتصاد مقاومتي، ارتقاي توليد ملي و تقويت توانمندي ترويج فرهنگ عاشورايي و فضاي مجازي، بهره گيرد. در پايان، مجمع عالي بسيج مستضعفين بار ديگر با اعلام مراتب خدمتگزاري به محضر مردم ايران، يعني مردمي كه به شهادت امام راحل (ره) بهترين ملت‌ها در تمام طول تاريخند و اعلام تبعيت محض از ولايت امام خامنه‌اي عزيز و اعلام آمادگي براي كمك به هر سه قوه در سال همدلي و همزباني دولت و ملت، همگان را به استمرار راه انقلاب تا غلبه نهايي بر ظلم و شرك و كفر و برافراشتن پرچم اسلام در سرتاسر جهان دعوت مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار