کد خبر: 751615
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
رئیس سازمان صنعت و معدن استان :
کرمانشاه – خبرنگار جوان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ظرفیت استخراج از معادن واقع در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب به 150 هزار تن در سال می‌رسد.
شکری نیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ظرفیت استخراج از معادن واقع در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب به 150 هزار تن در سال می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، رضا رحیمی با اشاره به اینکه 45 معدن در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب وجود دارد، اظهار داشت: از این معادن به طور عمده قیر طبیعی، سنگ لاشه، سنگ گچ و مخلوط کوهی استخراج می‌شود و 450 نفر در این معادن مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به صادرات مواد معدنی گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مواد معدنی استخراج شده از معادن غربی این استان صادر نمی‌شود.

رحیمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار تن ماده معدنی از نوع قیر طبیعی استخراج شده است، افزود: در صورت فراهم بودن بستر صادرات این ماده معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای شرقی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل نبود واحدهای فرآوری قیر طبیعی این ماده به استان‌هایی از جمله اصفهان، قزوین و ایلام فروخته می‌شود در حالی که با ایجاد واحدهای فرآوری علاوه بر افزایش اشتغالزایی ارزش افزوده آن نیز افزایش می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه از متقاضیان ایجاد واحدهای فرآوری حمایت می‌شود، گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای فرآوری قیر طبیعی در شهرستان‌های غربی به صورت پوره کردن در حال فعالیت هستند اما واحد فرآوری به معنای تولید محصول از قیر طبیعی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه جایگاه استان را از نظر معادن قیر طبیعی مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: نبود واحدهای فرآوری این ماده معدنی به عنوان مشکل بخش معادن مطرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر