کد خبر: 742350
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
جنتي در جمع خبرنگاران:
وزير ارشاد درباره تجديد نظر در اعزام به تمتع به مانند عمره گفت فعلا برنامه اين نيست. مسئله حج و عمره را از روابط سياسي با عربستان جدا مي‌كنيم.
وزير ارشاد درباره تجديد نظر در اعزام به تمتع به مانند عمره گفت فعلا برنامه اين نيست. مسئله حج و عمره را از روابط سياسي با عربستان جدا مي‌كنيم.
به گزارش «جوان» علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران پيرامون درخواست صدور ويزا براي سفر به عربستان و احتمال عدم صدور آن گفت: هنوز به ما اطلاعي ندادند اما اگر ويزا صادر شود امروز عازم عربستان خواهم شد. وي در مورد برنامه‌هاي خود در سفر عربستان گفت: يك هيئتي كه متشكل از مجموعه كنسولي وزارت امور خارجه، هلال‌احمر و... است ما را در اين سفر همراهي خواهند كرد تا از نزديك در جريان اين حادثه قرار گيريم و تصوير شفافي از ماجرا داشته باشيم، چون هنوز اطلاعات كاملي درباره اين فاجعه و حادثه در دسترس نيست، خصوصاً پيرامون مفقودين اين حادثه چراكه ممكن است برخي از آنها جان باخته باشند يا برخي در ساير شهرها و در بيمارستان‌ها تحت درمان باشند. ما اول بايد تصوير درستي از وضعيت موجود پيدا كنيم و پس از‌ آن جان باختگان اين حادثه را هرچه سريع‌تر به كشور اعزام كنيم تا پس از آن به شهرستان‌هاي خود منتقل شوند. وي ادامه داد: در تهران، از جانباختگان استقبال رسمي در فرودگاه مهرآباد خواهيم داشت و در شهرستان‌ها نيز استقبال مردمي برگزار خواهد شد. ضمن اينكه تشييع باشكوه برنامه‌ريزي‌شده‌اي برپا مي‌شود تا پيكرهاي آنها با احترام تشييع شوند.
به گفته جنتي در مورد مصدومين هم طبعاً‌ بايد رسيدگي‌هايي صورت گيرد اگر وضعيت مناسبي در بيمارستان‌هاي كشور عربستان نيست مصدومين سريعاً‌ بايد به ايران اعزام شوند تا در بيمارستان‌هاي خودمان تحت درمان قرار گيرند. وزير ارشاد پيرامون مطالبات هيئت ايراني در اين سفر تأكيد كرد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، دولت عربستان مسئول چنين فاجعه‌اي است و بايد پاسخگو باشد. وي درباره اينكه برنامه‌اي براي تجديد نظر در حج تمتع به مانند عمره نداريد، گفت: فعلاً نه، ما تا به حال عموماً‌ تلاشمان اين بوده كه مسئله حج عمره را از روابط سياسي كه با عربستان داريم جدا نگه داريم چراكه آن يك عمر مذهبي و يك فريضه واجب است اما اينكه عده‌اي اين روزها در شبكه‌هاي اجتماعي و در برخي رسانه‌هاي خارجي عنوان مي‌كنند كه به جاي رفتن به حج به نيازمندان بپردازيم يا به فقرا توجه كنيم به نظر من اين يك مسئله انحرافي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار