کد خبر: 724670
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
معاون فنی جهاد کشاورزی اسلامشهر خبرداد:
محمود زایر کعبه گفت : عملیات برداشت محصول کلزا و گندم از سطح 3هزار هکتار از مزارع شهرستان اسلامشهر انجام شد.
محمدرضا عباسی

 محمود زایر کعبه معاون فنی  جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر ، در گفتگویی با خبر نگاران اظهارکرد: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان عملیات درو و برداشت محصولات کلزا و گندم از سطح اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر آغاز گردید .

زایر کعبه افزود : برداشت محصول گندم که در سطح 2994 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان  کشت گردیده ، آغاز شده که تاکنون  با ییشرفت فیزیکی بالای 80 درصد   در حال ا نجام  است .

وی بیان داشت  :به منظور  ارتقا کیفیت  برداشت  محصول و کاهش  ریزش  گندم  ،  پیش از شروع فصل برداشت  کلیه کمباین ها ی  بومی و مهاجر منطقه  توسط کارشناسان  واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی اسلامشهر  ، مورد معاینه فنی قرار گرفتند.

معاون فنی جهاد کشاورزی اسلامشهر تاکید کرد:  از زمان برداشت محصول تا تاریخ سوم تیرماه جاری  

بالغ بر 23 هزار تن  گندم  توسط کشاورزان این شهرستان تحویل  سیلوی خلیج فارس (اسلامشهر) شده است .

وی افزود : به جهت رعایت مسائل فنی  در زمانهای کاشت ، داشت و برداشت  ، محصول گندم  بدست آمده از کیفیت و مرغوبیت مطلوبی برخوردار بوده و تا کنون برگشت هیچ گونه   محوله ای از سوی سیلو برگشت گزارش  نشده است .

این مقام مسئول تصریح کرد : همچنین عملیات برداشت محصول کلزا  که در سطح 25 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر  زیر کشت رفته ،آغاز شده است .

وی خاطر نشان کرد: رقم کلزای کشت شده در این منطقه  اوکاپی بوده و به منظورکاهش ریزش  برداشت محصول  ، از هد مخصوص کلزا  استفاده گردید .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر