کد خبر: 712881
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: مادرانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند همچنین دخانیات بر کروموزم‌های جنین تاثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سویی در اعصاب مرکزی او می‌شود.

ماریا صادقی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره قرار گرفتن زنان باردار در معرض دود سیگار، اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد مواجهه با دود سیگار می‌تواند موجب کم وزنی نوزادان شود. نوزادان مادرانی که سیگاری غیرفعال هستند در معرض خطرات و مشکلات متعددی قرار می‌گیرند.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: این مادران معمولاً نوزادانی با وزن 2500 گرم به دنیا می‌آورند همچنین مطالعات نشان می‌دهد دخانیات بر کروموزم‌های جنین تاثیر می‌گذارد و موجب بروز آثار سویی در اعصاب مرکزی او می‌شود.

صادقی تصریح کرد: نوزدانی که به واسطه مادرانی سیگاری در معرض نیکوتین هستند با مشکلات عصبی مانند واکنش‌ها حسی، حرکتی، فیزیولوژیکی و تمرکزی ضعیف مواجه می‌شوند.

وی افزود: مصرف سیگار از سوی مادر نیز آثار بسیار جبران‌ناپذیری بر نوزاد می‌گذارد مادرانی که در 3 ماهه اول بارداری سیگار مصرف می‌کنند سلامت خود و جنین را به خطر می‌اندازند سقط جنین، نوزاد کم وزن، مرگ و میر نوزاد، پارگی زودرس کیسه آب و وقوع زایمان زودرس در مادران سیگاری بیشتر از سایر زنان است.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: مصرف دخانیات و مواد مخدر در زنان مشکلاتی مانند ناباروری، اختلال در دروه‌های قاعدگی، افزایش احتمال یائسگی زودرس و ابتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز را ایجاد می‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار