کد خبر: 704629
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
رئیس کل دادگستری استان لرستان:
رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه لرستانی از لحاظ بیکاری، بیکارترین استان کشور است گفت: آمار پایین پرونده ها قضایی به رغم وضعیت معیشتی و گرفتاری های مردم قابل توجه است
بهروج
جعفر بدری، رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار قضات و کارکنان دادگستری لرستان با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در خرم‌آباد،اطهار کرد: لرستانی از لحاظ بیکاری، بیکارترین استان کشور است.

وی افزود:  طبق آمارهای اخذ شده نرخ بیکاری در لرستان به عنوان بیکارترین استان کشور به ۳۳ درصد می رسد.

بدری، اظهار داشت: به رغم نرخ بیکاری بالا در استان لرستان، این استان از استان های امن کشور است و از نظر میزان جرم و جنایت طبق ورودی پرونده های قضایی رتبه 27 کشور را داراست.

وی ادامه داد:  طبق وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در استان لرستان در نگاه اول انتظار می رود که آمار جرم و جنایت در این استان بالا باشد که به حمد الله  با وجود مردم نجیب ومومن این استان، آمار جرم و جنایت در این بسیار بسیار پایین تر از حد انتظار است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، خاطرنشان کرد: آمار پایین پرونده ها و دعاوی قضایی به رغم وضعیت معیشتی و گرفتاری های مردم قابل توجه است و مسئولیت مسئولان را در خدمت رسانی ارزنده به این مردم صد چندان می کند.

بدری، با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در استان لرستان چون کشاورزی و منابع آبی، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این ظرفیت ها در سایه جهت تقویت اقتصاد استان و کاهش فقر مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان لرستان، در ادامه با اشاره به عملکرد واحدهای قضایی استان، تصریح کرد: با سیاست های به کار گرفته شده در دادگستری استان لرستان  در حوزه پیشگیری شاهد کاهش آمار پرونده ها بوده ایم.

 وی با بیان اینکه میانگین پرونده ها در دادسراها و دادگاههای کشور ۱۲۲ پرونده در هر شعبه است، ادامه داد: در استان لرستان این آمار ۸۰ پرونده و در شعب دادسراها ۱۰۰ پرونده است.

 عملکرد شوراهای حل اختلاف استان قابل قبول است

رئیس کل دادگستری استان لرستان، عملکرد شوراهای حل اختلاف را در کاهش پرونده های ورودی به دادگاه های استان موثر خواند و بیان کرد: عملکرد شوراهای حل اختلاف استان  لرستان قابل قبول بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۷۳ هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف لرستان شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به عملکرد دادگستری استان لرستان، ابراز کرد: لرستان در زمینه روند رسیدگی به پرونده های قضایی در کشور رتبه مناسبی دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار