کد خبر: 704030
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
ورزش کردن بر روی دوچرخه ثابت موتوردار به بیمارانی که دچار سکته شده‌اند کمک می‌کند تا توانایی خود را برای انجام کارهای روزانه افزایش دهند و کارایی حرکتی خود را بهبود ببخشند.

دوچرخه ثابت موتوردار به بیماران کمک می‌کند تا ضربان قلب خود را به میزان مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های هوازی برسانند.


نتایج این مطالعات در کنفرانس بین‌المللی انجمن حمله قلبی آمریکا مطرح شد:


ورزش‌های هوازی به مغز کمک می‌کنند تا اطلاعات جدیدی دریافت کند و یادگیری آن افزایش یابد. محققان دریافته‌اند که انجام ورزش هوازی شدید باعث بهبودی سیستم عصبی مرکزی می‌شود. این سیستم بر توانایی‌هایی حرکتی و یادگیری تاثیر می‌گذارد.


در این مطالعات 17 فردی که دچار سکته شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند . سن این افراد بین 23 تا 84 سال بود. محققان بررسی کردند که چه ورزش‌هایی می‌تواند به افراد کمک کند تا توانایی‌ انجام کارهای روزانه را بالا ببرند و قدرت بدنی خود را باز یابند. این افراد بین شش تا دوازده ماه قبل از این مطالعات دچار سکته شده بودند. این افراد در کلاس‌های تمرینی کارهای روزانه مانند لباس پوشیدن و غیره شرکت کردند. در کنار این کلاس‌ها این افراد به سه دسته تقسیم شدند و هر کدام برنامه ورزشی مختلفی را انجام دادند. یک گروه ورزشی منظم و اجباری بر روی دوچرخه ثابت انجام دادند. گروه دیگر به صورت اختیاری بر روی دوچرخه ثابت ورزشی کردند. گروه سوم ورزش هوازی انجام ندادند، اما تمرین تکارهای روزانه را دو برابر کردند. تمامی جلسات ورزش بر روی دوچرخه ثابت 45 دقیقه ای بود. در طی هشت هفته‌ بیماران 24 جلسه ورزش کردند. نتایج نشان داد بیماران گروه اول 34 درصد ، گروه دوم 16 درصد و گروه سوم 17 درصد پیشرفت در مهارت‌های حرکتی داشتند. به علاوه کیفیت زندگی این افراد در هر سه گروه افزایش یافت و میزان افسردگی در آنها کاهش داشت.


مدیر این تحقیقات می‌گوید: انجام برنامه منظم بر روی دوچرخه ثابت موتوردار می‌تواند به بیماران کمک کند. بیمارانی که مشکلات عصبی دارند مانند بیماران پارکینسون و غیره نیز می‌توانند از این نوع برنامه‌های ورزشی بهره ببرند.


طبق آمار انجمن سکته آمریکا در هر 40 ثانیه یک نفر در آمریکا دچار سکته می‌شود و یک چهارم این افراد دوباره در معرض حمله قرار دارند.


سکته یکی از پنج دلیل اصلی مرگ و میر در آمریکا است و یکی از دلایل اصلی ناتوانی جسمی است.


محققان معتقدند که با انجام ورزش بیماران می‌توانند تا حدود زیادی از ناتوانی‌های جسمی بعد از حملات قلبی و مغزی جلوگیری کنند و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار