کد خبر: 675146
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
جعفري گفت: دانشگاه‌ آزاد بايد از بخش‌هاي ديگر درآمدزايي مي‌كرد تا امروز چنين مشكلاتي نداشته باشند، بنابراين به نظر مي‌رسد براي محقق چنين امري در دانشگاه، مديريت با تدبيري مي‌طلبد.
جوان‌آنلاين: قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به افزايش شهريه‌هاي دانشگاه آزاد اظهار داشت: مقرر شده حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي امروز براي پاسخگويي به نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات به مجلس بيايد تا اين دغدغه‌هايي كه براي دانشجويان مطرح است در جلسه‌اي با نمايندگان مورد بررسي قرار گيرد.

جعفري ادامه داد: در جلسه امروز بحث كيفيت و كميت پذيرش دانشجو به ويژه در مقاطع تحصيلات تكميلي كه تناسبي بين پذيرش دانشجو، تعداد اساتيد و امكانات وجود ندارد، مطرح مي‌شود.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: بحث شهريه‌ها و برخي از هزينه‌هاي جانبي ديگري كه مطرح است، حتما از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي سوال مي‌شود و بايد بررسي شود كه آيا اين افزايش شهريه از منطق درست و عرف مقبولي پيروي كند يا نه؟ به ويژه اينكه گفته مي‌شود حتي شهريه‌هاي ثابت هم افزايش داده شده و اين موضوع نيز در كميسيون بررسي مي‌شود و آنچه به نتيجه برسد، مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: دغدغه دانشجويان، دغدغه نمايندگان مجلس نيز است اما اين در حالي است كه ممكن است استدلال دانشگاه آزاد اين باشد كه اين دانشگاه خودگردان است و بودجه عمومي دولت را در اختيار ندارد و بودجه خود را از طريق همين شهريه‌ي دانشجويان تامين مي‌كند، با اين وجود ما معتقد هستيم با وجود سرمايه‌ها و مستغلاتي كه دانشگاه آزاد دارد، از سوي مديريت دانشگاه بايد تدابيري صورت گيرد و در واقع از بخش‌هاي ديگر درآمدزايي كنند.

جعفري در پايان تاكيد كرد: دانشگاه‌ آزاد بايد از بخش‌هاي ديگر درآمدزايي مي‌كرد تا امروز چنين مشكلاتي نداشته باشند، بنابراين به نظر مي‌رسد براي تحقق چنين امري در دانشگاه، مديريت با تدبيري مي‌طلبد. بايد گفت همه چيز با گرفتن پول حاصل نمي‌شود، در عين حال امروز استدلال دوستان را مي‌شنويم و كميسيون آموزش و تحقيقات سعي مي‌كند تصميمات لازم را در اين خصوص اتخاذ كند.    

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
با سلام
خواهش میکنم جلوی این فساد علمی و رشد قارچ گونه مدرک دکترا تو مملکت رو بگیرین شما نماینده مردم هستین تو مجلس هرکاری از دستون بر میاد انجام بدین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار