کد خبر: 667451
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
یک روانشناس گفت: اسباب بازی مناسب کودک لزوما به معنای گران بودن آن اسباب بازی نیست.

محسن ایمانی، روانشناس گفت: اسباب بازی‌ها می‌توانند نقش‌های زیادی برای بچه‌ها داشته باشند، همچنین می‌توانند عامل رشد آن‌ها به حساب بیایند.

وی اظهار داشت: بنا به گفته‌ی یکی از صاحب نظران تعلیم و تربیت، تربیت یعنی بازسازی تجارب و یعنی اینکه فرد مدام در تجربه‌های خود تجدید نظر می‌کند و آن‌ها را از نو بازسازی می‌کند.

وی در ادامه افزود: تربیت معادل رشد در نظر گرفته شده است و همان طور که رشد وجود دارد، تربیت هم وجود دارد و در واقع بالندگی بیشتر و حرکت به سمت جلو را به همراه دارد.

این روانشناس تصریح کرد: اسباب بازی‌ها می‌توانند کودک را با رشد فکری و تجربی مواجه کند و از طرفی رشد عاطفی را به همراه دارد ، البته اسباب بازی‌ها باید با جنسیت کودک تناسب داشته باشد.

ایمانی اضافه کرد: اسباب بازی‌ها باعث رشد اجتماعی کودک می‌شود و کودک از این طریق ایفای نقش می‌کند.

وی گفت: اسباب بازی مفید اسباب بازی‌ای هست که بتواند وقت کودک را پر کند و زمینه‌ی رشد او را در بعد عقلانی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کند ، از طرفی به لحاظ صنعت ساخت نیز باید ویژگی‌هایی داشته باشند که با فرهنگ ما تناسب داشته باشد.

محسن ایمانی در پایان خاطرنشان کرد: اسباب بازی مفید لزوما به معنای گران بودن آن نیست و همین که بتواند رشد و خلاقیت کودک را در پی داشته باشد، کفایت می‌‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار