کد خبر: 662454
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت:
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت از کمبود آب در 80 درصد روستاهای این شهرستان خبر داد.

رضا زارع با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش تقاضای آب در این فصل و همچنین کاهش آب منابع آبی، گفت: منابع تامین آب آشامیدنی مورد استفاده روستاهای شهرستان تفت شامل ۱۰۲ حلقه چاه و ۲۰ مورد چشمه و قنات است.

وی افزود: هم‏اکنون این منابع آبی با حدود 60 درصد کاهش آبدهی و افزایش شوری نسبت به شرایط عادی روبرو هستند.

این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد: به همین دلیل ارائه خدمات مطلوب در بیش از ۸۰ درصد روستاهای شهرستان با مشکل مواجه شده و به اجبار، خدمات‏رسانی در این روستاها از طریق آبرسانی سیار و خرید آب سایر منابع موجود انجام می‏شود.

زارع همچنین با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۶۱ روستا با بیش از ۲۴ هزار اشتراک تحت پوشش این شرکت قرار دارند، اظهار کرد: البته این در حالی است که در ایام تعطیل و مناسبت‌ها به دلیل قرار گرفتن روستاهای شهرستان تفت در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا، جمعیت بهره‌مند از خدمات آبفای روستایی به بیش از ۸۵ هزار نفر می‌رسد.

مدیر آبفار تفت به کمبود اعتبارات برای مواجه با این بحران نیز اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات تخصیص یافته از سال ۹۲ تاکنون یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بوده که بیشتر آن برای مطالبات قبلی پیمانکاران هزینه شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که هنوز پیمانکاران تعمیر و نگهداری تاسیسات آبرسانی و کنترل کیفی و آبرسانی سیار مطالبات سال ۹۲ خود را دریافت نکرده‌اند و در صورت ادامه این روند، تداوم ارائه خدمات مطلوب در روستاها با مشکل مواجه شده و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام و در دست اقدام از جمله آب‏رسانی سیار متوقف می‌شود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر حدود 100 روستا توسط هفت تانکر آب‏رسانی سیار،  آبرسانی می شوند و روزانه یک‌هزار متر مکعب آب که حدود 600 متر مکعب آن از سایر منابع مانند قنوات و چاههاي آب شرب خریداری می‌شود، از طریق آب رسانی سیار به روستاهای شهرستان تفت ارائه می‏شود.

زارع به اجرای چهار طرح برای مواجه با بحران کم آبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای چهار مجتمع آب‌رسانی روستایی که بزرگترین آنها فاز دو مجتمع غدیر است، بازسازی و نوسازی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب، تعویض کنتورهای خراب مشترکین و کاهش هدر رفت از طریق جلوگیری از سر ریز مخازن و رفع به موقع حوادث مربوط به شبکه توزيع آب از اقدامات مورد نظر این شرکت برای ارائه بهتر خدمات آبرسانی به مشترکین روستایی است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت در پایان نیز اعلام کرد: برای اجرای موفق این عملیات مبلغ  380  میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد رشد روزافزون خدمات آبرسانی روستایی باشیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر