کد خبر: 652815
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
روحاني: به پسرهايمان افتخار مي‌كنم به خاطر كسب اولين امتياز در جام جهاني
دوشنبه شب يك شب فوتبالي براي تمام ايراني‌ها بود، شبي كه با تساوي ايران و نيجريه و كسب اولين امتياز در جام جهاني شيرين‌تر هم شد...
دوشنبه شب يك شب فوتبالي براي تمام ايراني‌ها بود، شبي كه با تساوي ايران و نيجريه و كسب اولين امتياز در جام جهاني شيرين‌تر هم شد، شبي كه فوتبال همه مردم را دور هم جمع كرد از سياستمدار گرفته تا مردم عادي كوچه و بازار. حالا به گفته كارلوس كرش همه تمركز او و شاگردانش روي بازي با آرژانتين است. با يك امتياز ايران از بازي با نيجريه حالا همه در انتظار يك جام جهاني به يادماندني براي شيران پارسي هستند.
 
 
 كرش: نشان داديم شايسته احترام هستيم
 
كارلوس كرش راضي است. تيم او با نقشه حساب شده توانست نيجريه را متوقف كند تا نگاه اميدوار كننده‌اي به دو بازي پاياني مقابل آرژانتين و بوسني داشته باشد. كرش در نشست خبري بعد از بازي گفت: « خيلي از نتيجه به دست آمده خوشحال هستم. لازم است كمي واقع‌گرايانه به اين مسئله نگاه كنيم. بازي بسيار سختي را پشت سر گذاشتيم و خيلي خوب كار كرديم. براي توپ و فضا برنامه داشتيم و به خوبي جنگيديم. مهم‌ترين مسئله اين بود كه ايران دفاع خوبي كرد و بازي منطقي ارائه داد. من مي‌خواهم بازيكنان خودم را تحسين كنم. آنها در ذهنشان اين بود كه به گل برسيم. هيچ يك از دو تيم شايسته برد نبودند. اين امتياز عادلانه بود.»
 
سرمربي پرتغالي در ادامه با رد اينكه هدف تيمش در اين بازي مساوي بوده گفت: « ما براي انجام يك بازي عالي نيست كه مي‌خواهيم شادي كنيم. ما فقط به كار خودمان مي‌خواهيم جشن بگيريم. خوشحاليم كه تيم را در جام جهاني نگه داشتيم. حالا نوبت آرژانتين است و همانطور كه گفتم خوشبختانه تيم در جام حضور دارد و مي‌توانيم به برنامه‌هايمان ادامه دهيم. »سرمربي تيم ملي فوتبال در پاسخ به اين سؤال كه چرا برخلاف ايراني‌ها نيجريه‌اي‌ها ناراحت بودند، عنوان كرد: « اين يك بازي فوتبال است. ديروز گفتم كه ما از قاره‌اي آمديم كه امكاناتي كه بقيه دارند را نداريم. ما ستاره‌هاي دنيا را نداريم. ما به خاطر تعهد و ذهنيت بازيكنان جشن مي‌گيريم. آنها شايسته جشن و خوشحالي هستند. ما به دليل محدوديت‌هاي اقتصادي نتوانستيم بازي‌هاي دوستانه زيادي داشته باشيم. »
 
كرش در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر مي‌كنيد ايران به احترامي كه او پيش از بازي وعده‌اش را داده بود، دست پيدا كرده، گفت: « طبيعتا ما هميشه بيشتر مي‌خواهيم. دوست دارم هميشه بازي را ببرم و تيمم خوب بازي كند. آنچه مهم است اين كه بتوانيم علاوه بر گل نخوردن به گل هم دست پيدا كنيم. اما همچنان كه ديروز گفتم هواداران بايد شرايط تيم ايران را درك كنند. ما بازيكني نداريم كه در رئال مادريد يا ليورپول بازي كند. خيلي از بازيكنان ما تجربه را ندارند. با توجه به اين مسائل است كه مي‌گويم خوب بازي كرديم. خيلي از بازيكنان ما مشكل مالي دارند. ما جلوتر از كره‌جنوبي به جام جهاني صعود كرديم. در شرايطي كه قبلا در آسيا پنجم بوديم. اين دليلي است بر اينكه مي‌گويم ايراني‌ها شايسته احترام هستند. »
 
  سرمربي نيجريه: ايران بازي را كشت
 
بر خلاف كرش، استفان كشي سرمربي نيجريه به شدت از مساوي با ايران ناراضي است. او با
عصبانيت به سالن كنفرانس مطبوعاتي ورزشگاه كوريتيبا آمد و در مورد اينكه چرا تيمش براي گلزني راه حلي نداشت گفت: « آنها همه در تمرين تصميم گرفته بودند بازي را بُكشند و 25 دقيقه اول همين كار را كردند. نمي‌خواهم انتقاد كنم اما وقتي بازيكنان ما ديدند نمي‌توانند گل بزنند كمي نااميد شدند و احساس كردند بايد تغييري ايجاد كنند. معنايش اين نيست كه بازي خوبي انجام نداديم بلكه نتوانستيم گل بزنيم.»
 

كشي در مورد اينكه آيا انتظار اين بازي بسته را داشتيد گفت:«من مي‌دانستم ايران اينگونه بازي خواهد كرد به بازيكنان هم گفتم مي‌دانستم دفاعي بازي خواهند كرد. آنها از فرصت‌ها استفاده مي‌كردند و فقط قوچان نژاد حمله مي‌كرد. من مربي بازي دفاعي نيستم و بازي تهاجمي را ترجيح مي‌دهم. من با كرش تفاوت دارم شايد او دفاع و ضدحمله را ترجيح مي‌دهد اما من مربي تيم خودمان هستم نه ايران.» او در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران شما را شگفت زده كرد هم اين طور جواب داد: «ايران از لحاظ فيزيكي قدرتي نشان داد. آنها يك امتياز مي‌خواستند كه به آن رسيدند. »
  حقيقي و ايران ركورددار شدند
 
تساوي ايران برابر نيجريه دو ركورد را هم براي ايران در تاريخ حضور در جام جهاني ثبت كرد. بر خلاف سه جام جهاني گذشته كه ايران در مسابقه اول شكست خورده بود، اين بار بازي را نباخت و توانست از اولين ديدارش يك امتياز كسب كند. همچنين عليرضا حقيقي هم به اولين دروازه‌بان ايران در تاريخ جام جهاني تبديل شد كه در يك بازي گل نخورده است، اين در حالي است كه كمتر كسي پيش بيني مي‌كرد حقيقي دروازه‌بان اول ايران در برزيل باشد. كرش در نشست خبري بعد از بازي در پاسخ به سؤالي درباره استفاده از حقيقي و عملكرد قابل قبول او گفت: « در شش ماه گذشته مشكلاتي داشتيم و ديديم بازيكنان جايگاه‌شان را از دست داده بودند. ما شرايط همه را بررسي كرديم. سبك و استيل او بهتر از بقيه بود. خوشحالم كه خوب كار كرد. او از دسته دوم آمده و تنها دو سه بازي ملي داشته است. »
 
 روحاني و ظريف و تماشاي بازي فوتبال
 
مانند مردم عادي، سياستمداران هم به رغم تمام مشغله‌شان، تماشاي اين مسابقه را از دست ندادند. حسن روحاني يكي از اين سياستمداران بود كه مسابقه ايران و نيجريه را در خانه تماشا كرد. دقايقي پس از پايان بازي بود كه عكسي در توييتر روحاني منتشر شد كه روحاني را با تي‌شرت و گرمكن در منزلش نشان مي‌داد كه در حال تماشاي بازي تيم ملي در جام جهاني است. رئيس‌جمهور در اين توئيت نوشته است: «به پسرهايمان افتخار مي‌كنم كه نخستين امتيار را به دست آوردند. اميدوارم امتيازهاي ديگري هم در راه باشد. »چند هزار كيلومتر آن طرف‌تر هم جواد ظريف كه براي مذاكرات هسته‌اي با 1+5 به وين رفته است، با پايان زودهنگام مذاكرات، به سفارت ايران رفت و در كنار ساير ديپلمات‌ها نبرد ايران و نيجريه را تماشا كرد تا فوتبال نشان دهد كه سياستمدار و غير سياستمدار نمي‌شناسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار