کد خبر: 651482
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
بهتر است مکمل‌ها را همراه با آب میل نمود تا به جذب بهتر آنها کمک شود. همچنین بعضی از مکمل‌ها نظیر کلسیم و روی را نباید با هم مصرف کرد زیرا جذب کلسیم را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

مهراد اردشیری داروساز گفت: مکمل‌ها انواع زیادی دارند که شامل کاربردهای مختلفی هستند بهتر است مکمل‌ها خود سرانه مصرف نشوند و برای استفاده از آنها از پزشک مشاوره گرفته شود و با توجه به شرایط بیمار نظیر جنسیت، نوع بیماری و سن او تجویز گردند.


وی افزود: برای مصرف مکمل‌ها باید به هدف استفاده از آنها توجه نمود و براساس این هدف زمان مصرف آنها نیز متفاوت خواهد بود.


مکمل‌ها معمولا برای تقویت بدن به کار می‌روند و از این طریق می‌توان انواع ویتامین‌ها،‌ پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی را به بدن رساند.


اردشیر تصریح کرد: براساس ضرورت بدن همه‌ی افراد می‌توانند از مکلمل‌ها استفاده کنند و مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید. مکمل‌ها بهتر است همزمان با هم مصرف نشوند زیرا ممکن است اثر یکدیگر را خنثی نمایند. به عنوان مثال مکمل کلسیم را نباید با مکمل روی و داروهایی نظیر آنتی بیوتیک مصرف کرد زیرا جذب کلسیم را با مشکل روبه رو خواهد کرد.


این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است مکمل‌ها را همراه با آب میل نمود تا به جذب بهتر آنها کمک شود. همچنین بعضی از این داروها باید با شکم خالی مصرف شوند مانند مکمل آهن چون می‌تواند باعث درد معده یا دل درد گردد. اما بعضی از مکمل‌ها نظیر کلسیم باید همراه غذا مصرف شوند تا بهتر جذب گردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار