کد خبر: 643664
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
روز پركار هيئت مديره، قول پرداخت بدهي‌ها و تعيين تكليف كادر فني تا 48 ساعت ديگر
انتخاب هيئت مديره پرسپوليس گام اول بود. وزارت اجازه فرصت سوزي نداد و...
دنيا حيدري
انتخاب هيئت مديره پرسپوليس گام اول بود. وزارت اجازه فرصت سوزي نداد و در كمترين زمان ممكن هيئت مديره سرخپوشان را معرفي كرد. هيئت مديره‌اي متفاوت‌تر از تمام رايزني‌ها؛ هيئت مديره‌اي كاملاً اقتصادي كه خيلي زود نشان دادند.  اهل اتلاف وقت هم نيستند.
چند ساعت بعد از معرفي اعضاي جديد هيئت مديره، ساعت 11 روز گذشته اولين جلسه كاري آنها آغاز شد، آن هم دو ساعت زودتر از آنچه انتظار مي‌رفت. قرار بود اعضاي جديد ساعت 13 تشكيل جلسه دهند، اما جلسه دو ساعته آنها ساعت 13 تمام شده بود. جلسه‌اي پربار كه نتيجه آن انتخاب و معرفي مديرعامل، سخنگو و رئيس هيئت مديره بود و البته اضافه شدن يك عضو جديد به هيئت مديره كه انتظارش مي‌رفت. چراكه باتوجه به اينكه مديرعامل جديد باشگاه پرسپوليس بايد عضو هيئت مديره اين باشگاه هم باشد بايد يك عضو ديگر به اين جمع اضافه مي‌شد تا تعداد اعضا فرد باشد. به همين خاطر بعد از جلسه روز گذشته هيئت مديره، علي اكبر طاهري رئيس صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان به عضويت هيئت مديره درآمد.
اولين انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره پرسپوليس، عليرضا رحيمي به عنوان مديرعامل اين باشگاه بود. عضوسابق تيم سپاهان كه بعدها رئيس فدراسيون هندبال شد و موفقيت‌هايي هم داشت و بعد مديريت سپاهان را برعهده گرفت و يك قهرماني ليگ و يك قهرماني حذفي به افتخارات زردها اضافه كرد، اما در سپاهان نماند و از مديريت بر سپاهان كنار گذاشته شد. شايد به دليل عقد شش قرارداد بالاي يك ميليارد كه البته برخلاف تيم‌هاي پايتخت (پرسپوليس و استقلال) دليل آن هرگز از اتاق جلسه هيئت مديره سپاهان به بيرون درز نكرد. علاوه بر رحيمي، حميدرضا سياسي و حميد استيلي نيز به ترتيب به عنوان رئيس و سخنگوي هيئت مديره پرسپوليس انتخاب و معرفي شدند.
بعد از انتخاب رحيمي به عنوان مديرعامل، خبر از رسيدن چك اسپانسر هم به ميان آمد. آنهم در حالي كه يك‌شنبه و بعد از انتخاب هيئت مديره جديد باشگاه پرسپوليس مسئله اسپانسري اين باشگاه هم براي يك سال حل شد و اسپانسر جديد كه گفته شد به زودي معرفي مي‌شود، براي شروع كار 3 ميليارد تومان پرداخت كرده بود و قرار بود 5 ميليارد ديگر هم تا پايان هفته پرداخت كند تا كمي از مشكلات مالي باشگاه پرسپوليس حل شود. اما بعد از معرفي مديرعامل باشگاه، خبر از رسيدن چك 30 ميلياردي اسپانسر به دست مسئولان پرسپوليس رسيد!
رحيمي بعد از انتخاب به عنوان مديرعامل پرسپوليس در گفت‌وگو با خبرنگاران تأكيد كرد كه تمام تلاشش را مي‌كند كه هيئت مديره از انتخاب او پشيمان نشود: « كارنامه من معرفم است و تلاش مي‌كنيم كه برنامه‌‌محور باشيم. تمام تصميمات ابتدا در هيئت مديره مطرح مي‌شود و كاري بدون مصوبه هيئت مديره صورت نمي‌گيرد. همان كاري را كه در سپاهان كرديم در پرسپوليس انجام مي‌دهيم، ضمن اينكه به تمام تعهدات مديرعامل قبلي هم پايبند هستيم و هر تصميمي كه شفاهي و كتبي رويانيان گرفته باشد انجام مي‌دهيم و همه تعهدات را انجام مي‌دهيم و اگر كسي طلبكار باشد مطالباتش را پرداخت مي‌كنيم، اما من از ساعت 13 دوشنبه مديرعامل پرسپوليس هستم و امكان ندارد كه در مورد ساعت 12 پرسپوليس صحبتي كنم. در مورد سقف قراردادها و پايين آوردن آن هم من هر تصميمي را كه در هيئت مديره گرفته شود اجرا مي‌كنم. بايد تيم خوبي را ببنديم تا هواداران راضي باشند. در مورد شفاف‌سازي قراردادها نيز ما نمي‌توانيم از خودمان قانوني در بياوريم و بايد ببينيم قانون فيفا چه مي‌گويد.»
حميدرضا سياسي هم ديروز بعد از آنكه به عنوان رئيس هيئت مديره پرسپوليس انتخاب شد، قول حل مشكلات را داد: « كار بسيار دشواري در پيش رو داريم و آمده‌ايم تا مشكلات پرسپوليس را حل كنيم. همه بايدبراي رفع مشكلات باشگاه كمك كنيم و فكر مي‌كنم بدنه باشگاه براي اين كار آمادگي كامل را داشته باشد. كاري به رويانيان و بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس ندارم. آمده‌ايم تا مشكلات را حل كنيم. من كاري به گذشته ندارم و برايم مسئله بدهي رويانيان مطرح نيست. همه ما بايد تلاش كنيم تا مشكلات اقتصادي پرسپوليس را حل كنيم. حضور ما در اين تيم براي همين مسئله است و تلاش‌مان حل كردن مشكلات اين تيم است. »
استيلي هم كه در نخستين جلسه هيئت مديره به عنوان سخنگو انتخاب شد، از تلاش اعضا براي پرداخت بدهي‌ها خبر داد: « در اين جلسه تأكيد همه اعضا همكاري و همدلي با مديرعامل بود تا در يك راستا حركت كنيم و بتوانيم به هدفمان كه بالا بردن جايگاه پرسپوليس و هواداران است، دست يابيم. ضمن اينكه قرار بر اين شد تا هر چه زودتر در مورد بدهي بازيكنان و قراردادهاي آنها و همچنين كادر فني براي سال آينده تصميم‌گيري شود. به خاطر حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا پرسپوليس سال سختي پيش رو دارد و يك سال زمان خيلي زيادي براي رسيدگي به اوضاع باشگاه نيست. اميدوارم بتوانيم طي اين مدت ساختار تشكيلاتي باشگاه را درست كنيم و هواداران را كه سرمايه‌هاي اصلي ما هستند به جايگاه اصلي‌شان برگردانيم. »
اين پايان نخستين روز كاري هيئت مديره جديد پرسپوليس بود. قرار بود دومين جلسه هيئت مديره پرسپوليس روز گذشته براي روشن شدن تكليف سرمربي تيم، ساعت 17 و چهار ساعت بعد از خاتمه يافتن جلسه اول كه به انتخاب رحيمي منجر شده بود برگزار شود، چراكه پس از انتخاب هيئت مديره باشگاه پرسپوليس، يكي از اصلي‌ترين مسائل روشن شدن تكليف علي دايي بود كه با پرسپوليس قراردادي 3 ساله دارد از همين رو استيلي و رحيمي پس از جلسه روز گذشته با يكديگر در مورد وضعيت دايي گفت‌وگوهايي كردند و با نظر هيئت مديره مقرر گرديد ظرف 48 ساعت آينده جلسه‌اي بين دايي، رحيمي و استيلي برگزار و تكليف نهايي كادر فني مشخص شود.
گفته مي‌شود با توجه به نتايج فصل گذشته دايي هيئت مديره و مديرعامل علاقه‌مند هستند تا به همكاري با دايي ادامه دهند، اما بايد منتظر برگزاري جلسه نهايي ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار