کد خبر: 637975
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
در آستانه فرارسيدن آخرين پنج‌شنبه سال با حضور شهردار تهران صورت گرفت
شهردار تهران در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح شهيد سرلشكر صالحي گفت:توجه به فرهنگ ترافيكي مي‌تواند بيش از احداث پل‌ها، تونل‌ها و اصلاحات هندسي بر روان‌سازي بار ترافيك تأثيرگذار باشد.
به گزارش خبرنگار «جوان»، دكترمحمدباقر قاليباف ضمن تبريك پيشاپيش سال جديد اظهار داشت: يكي از نقاطي كه در حوزه حمل و نقل شهري هميشه با گره ترافيكي روبه‌رو بود و مخصوصاً در مقاطع خاصي از سال اين گره ترافيكي تشديد مي‌شود، مجموعه بهشت زهرا(س) است، چراكه در اينجا مجموعه‌هاي زيادي وجود دارد و مخصوصاً در شب جمعه آخر هر سال ترافيك شديدي را شاهد هستيم، به اين دليل كه شهروندان به خاطر تجديد ميثاق با امام (ره) و زيارت قبور شهدا و رفتگان خود به بهشت زهرا (س) مراجعه مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: البته اين زمان يك فرصت بزرگ فرهنگي و تربيتي به شمار مي‌رود، اما هميشه دسترسي به بهشت زهرا(س) محدود بوده است. همانطور كه حتماً شهروندان عزيز به خاطر دارند هنگامي كه درگذشته مردم مي‌خواستند از ميدان جهاد و سه راه نعمت آباد وارد اين منطقه شوند، با مشكلاتي روبه‌رو بوده‌اند. در حالي كه امروز شاهد هستيم دسترسي‌ها به اين نقطه گسترش پيدا كرده است، به نحوي كه مجموعه ميدان جهاد به همراه اتوبان‌هاي شهيد كاظمي، شهيدهاشمي، دسترسي اتوبان امام علي (ع) و اتصال آن به حرم حضرت امام (ره) و بهشت زهرا (س) تردد مردم را تسهيل كرده است. ضمن اينكه احداث بزرگراه آزادگان- كه گره ترافيكي آن يكي از مشكلات بزرگ شهر بود- باعث شد تا دسترسي به اين منطقه راحت‌تر شود.

دكتر قاليباف در ادامه اظهار داشت: يكي از مشكلات باقي‌مانده ما در بحث ترافيك اين محدوده، تقاطع ورودي به بهشت زهرا(س) بود چراكه همه ترافيك‌ها از مسيرهاي مختلف به اين تقاطع ختم مي‌شد و اينجا چهارراهي بود كه همه گره ترافيكي در آن قرار داشت. بنابراين همكاران ما تلاش كرده و اين فرصت را براي احداث و بهره‌برداري از تقاطع غيرهسمطح شهيد سرلشكر صالحي فراهم كرده‌اند.

شهردار تهران افزود: اين تقاطع يك روز قبل از پنج‌شنبه پايان سال كه بيشترين حجم تردد در اين نقطه در اين مقطع زماني صورت خواهد گرفت، مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح شهيد صالحي اين فرصت را فراهم مي‌كند تا شهرونداني كه از اتوبان شهيد هاشمي وارد مي‌شوند بتوانند به صورت مستقيم به بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام (ره ) دسترسي داشته باشند. از اين رو، اين تقاطع مي‌تواند بخش بزرگي از مشكلات منطقه را برطرف كند.

وي با اشاره به نامگذاري اين تقاطع غيرهمسطح به نام شهيد سرلشكر صالحي ابراز داشت: ايشان از خلبانان شجاع نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار