کد خبر: 630134
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کتاب زندگینامه و خاطرات سر الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای منچستر یونایتد شامل 25 فصل پر هیجان از سوی انتشارات البرز منتشر شده است.

کتاب زندگینامه و خاطرات سر الکس فرگوسن سرمربی اسطوره ای منچستر یونایتد شامل 25 فصل پر هیجان از سوی انتشارات البرز منتشر شده است.

کتابی که لقب پرفروش ترین کتاب سال 2013 انگلستان را از آن خود کرد. خاطرات سرمربی سابق شیاطین سرخ در 320 صفحه سرشار از رمز و رازهای دنیای شخصی و فوتبالی بازیکنان و مربیان مشهور جهان است که خواندن آن همانقدر که برای جوانان فوتبال دوست جالب توجه خواهد بود، برای مربیان هم مفید و حائز اهمیت است. این کتاب را یاسین قاسمی ترجمه کرده است.

یاسین قاسمی جوان زاهدانی در گفتگو با جوان آنلاین گفت: نکته قابل تامل و جالب توجه این است که کتاب زندگینامه و خاطرات الکس فرگوسن پس از انتشار در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید! سر الکس فرگوسن شخصیتی بزرگ و دوست داشتنی است. فرگوسن می گوید: قهرمان واقعی کسی است که پس از باخت بازگردد و خود را ثابت کند.

سرمربی سابق باشگاه منچستر یونایتد برای کسب پیروزی و بدست آوردن جام ها فوق العاده جاه طلب بود. او شیوه مدیریتی و رهبری منحصر به فردی داشت. فرگوسن فقط سرمربی نبود ... او پدر منچستر یونایتد بود!


« آخرین بازی سر الکس فرگوسن، جشنواره گل در بازی خداحافظی فرگوسن، ماجرای استعفای دیوید گیل، انتخاب دیوید مویس به عنوان سرمربی جدی، خصوصیات اسکاتلندی ها، هدیه جالب خبرنگاران: یک کیک با سشوار! الکس فرگوسن و سیاست! ، فرگوسن و مدیریت چندین میخانه، خریدهای خنده دار الکس فرگوسن، ازدواج و جدایی از دوستان، آواز خواندن الکس فرگوسن، اعلام بازنشستگی در 60 سالگی، اریکسون جانشین فرگوسن، کارلوس کیروش یک نابغه، منچستریونایتد رویایی، فینال لیگ قهرمانان 2002 گلاسکو، اعتماد به نفس بالای بکهام، ماجرای پرتاب لنگه کفش، شهرت طلبی بکهام، دیوید بکهام و دنیای مدلینگ، خداحافظی دیوید بکهام، ماجرای دوپینگ فردیناند، استقامت فردیناند، ماجرای نژادپرستی. جادوگری به نام کریس رونالدو، تلاش مادرید برای جذب رونالدو، استعدادهای درخشان رونالدو، روی کین؛ بازیکنی با غیرت اما پرخاشگر، انتقادهای تند کین از بازیکنان، بهانه جویی های روی کین، علاقه به کتاب و اسب سواری، ماجرای ترور جان اف کندی، عذرخواهی نیستلروی از فرگوسن، رقابت با ونگر، کلاس 92 و...» از جمله سرفصل های این کتاب است. ترجمه خاطرات فرگوسن با قیمت 15 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 

دو بخش از این کتاب خواندنی را در ادامه می خوانید:

رونالدو یا مسی ؟!
در تابستان 2012، من در یک برنامه پرسش و پاسخ با مجری گری دن واکر از  BBC، با حضور پیتر اشمایکل و سم آلاردایس، شرکت کردم. یک نفر سوال کرد: "کدام بازیکن بهتر است، رونالدو یا مسی؟" پاسخ من این بود که: " خب، رونالدو فیزیک بهتری نسبت به مسی دارد، او در هوا بهتر است، با هر دو پا خوب کار می کند و سریعتر است. مسی وقتی توپ به پایش می رسد چیزی جادویی دارد. مثل این است که او روی زمینی از پر فرود آمده است. سبکبار بازی کردنش ویرانگر است".

اشمایکل اینطور فکر می کرد که رونالدو می تواند در یک تیم بد بازی کند در حالی که مسی نمی تواند. این نکته منصفانه ای بود. ولی مسی، با این وجود، وقتی پا به توپ می شود می تواند لحظه های بزرگی را خلق کند. نظر پیتر این بود که مسی به ژاوی و اینیستا وابسته است که توپ را به او برسانند. رونالدو هم تا حدود زیادی به همین صورت است و لازم است تا مدام تغذیه شود. در تمام مواردی که از من در اینباره سوال شده برایم غیرممکن بوده که به طور قطع بگویم کدامیک بهتر است چون دوم دانستن هر کدام از آنها می تواند حس نادرستی را القا کند.

رد سرمربیگری تیم ملی انگلیس
دو بار سرمربیگری تیم انگلیس به من پیشنهاد شد. آدام کروزیر، که از سال 2000 تا 2002 مدیر ارشد اجرائی اتحادیه فوتبال انگلیس بود، قبل از انتصاب اریکسون در سال 2001 برای دیدنم آمد. اولین بار قبل از آن بود، در زمان ریاست مارتین ادواردز، در حدود سال 1999 که کوین کیگان هدایت امور را به دست گرفت.
هیچ میلی به فکر کردن به کار برای انگلیس نداشتم. می توانید مرا در حال انجام آن تصور کنید؟ یک اسکاتلندی! من همیشه به شوخی می گفتم که اگر به این پست برسم آنها تنزل پیدا خواهند کرد: آنها را به رتبه 150م دنیا می رسانم، که اسکاتلند 149 است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار