کد خبر: 627735
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
اياد علاوي در اعتراض به عمليات الانبار در ارتباط با دستگيري يكي از نمايندگان العراقيه از وزراي اين فهرست در كابينه نوري المالكي خواست استعفا دهند.

اياد علاوي در اعتراض به عمليات الانبار در ارتباط با دستگيري يكي از نمايندگان العراقيه از وزراي اين فهرست در كابينه نوري المالكي خواست استعفا دهند.

به گزارش «جوان آنلاين» اين درخواست اياد علاوي يك روز پس از آن مطرح شد كه نيروهاي امنيتي عراق در استان الانبار بعد از يك درگيري خونبار كه منجر به كشته شدن 6 تن شد، احمد العلواني از نمايندگان سني و عضو فهرست العراقيه را دستگير كردند. كشته شدگان را برادر العلواني و 5 تن از محافظانش تشكيل مي دهند.

نيروهاي امنيتي عراق احمد العلواني را به علت حمايت از تجمعات ضد دولتي در استان سني نشين الانبار بازداشت كردند.

به گزارش راشاتودي، اياد علاوي خواستار استعفاي فوري وزراي وابسته به فهرست العراقيه در دولت نوري المالكي شد. در همين حال و بنا بر اين گزارش، برخي از عشاير استان الانبار تهديد به «جنگ باز» عليه دولت در صورت آزاد نشدن احمد العلواني كرده اند.

به نقل از خبرگزاري نهرين ، شب گذشته منابع بلند پايه سياسي عراق اعلام كردند در تماس تلفني محرمانه ديشب ميان باراك اوباما و نوري المالكي مسايل سياسي و امنيتي عراق به ويژه حوادث اخير استان الانبار در غرب بغداد مورد بررسي قرار گرفت .

اين منابع افزودند باراك اوباما از نوري المالكي خواست احمد العلواني از نمايندگان سني و عضو فهرست العراقيه در پارلمان عراق را كه ديروز بازداشت شد ، آزاد كند.

بنا بر اعلام منابع سياسي عراق ، نوري المالكي به باراك اوباما وعده داد احمد العلواني پس از بازجويي سرويس هاي امنيتي عراق آزاد خواهد شد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار