کد خبر: 612149
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: بهورزان با كمترين هزينه، بيشترين اثر بخشي را در سلامت مردم دارند.
فاطمه ملکی

به گزارش جوان ،دكتر اردشير شيخ آزادي در مراسم تقدير از بهورزان بيان كرد: روز بهورز، تقدير از كساني است كه از ميان مردم ساكن روستاها انتخاب شده و آموزش و مهارت‎هاي لازم را براي ارائه خدمات بهداشتي را كسب و بدون هيچ‎گونه چشم‎داشتي، سلامت روستاييان كشور كه مهمترين حلقه مولد جامعه هستند را رصد و همراهي مي‎كنند.

وي با اشاره به نقش مهم بهورزان در پيشگيري  از ابتلاء مردم به بيماريها و نيز يافتن و شناسايي به موقع بيماران و ارجاع آنها به سطوح بالاتر اظهار كرد: بهورزان بهترين پيامآوران سلامت در ايران بوده كه با كمترين هزينه و كمترين امكانات با تلاش و فعاليت شبانهروزي از سلامت مردم صيانت كرده و اگر امروز شاهد ريشهكني بيماريهايي همچون فلج اطفال و كاهش قابل ملاحظه مرگ و مير نوزادان و شيرخواران و مادران باردار و بيماريهاي واگير در كشور هستيم نتيجه تلاش و مساعي اين عزيزان در دورترين و محرومترين نقاط استان است.

وي تعداد بهورزان شاغل در دانشگاه را 394 نفر مرد و662 نفر زن و در مجموع 1056 نفر ذكر كرد كه در 642 خانه بهداشت در سطح استان مشغول به ارائه خدمت هستند.

شيخ‎آزادي اظهار كرد: در آموزشگاههاي بهورزي 86 نفر دانش آموز بهورزي مشغول به تحصيل هستند كه درآينده نيز به همكاران بهداشتي، براي ارائه خدمات سلامت خواهند پيوست.

در ادامه اميدعليپاپي، معاون بهداشتي دانشگاه نيز با تبريك دهه كرامت و تبريك روز بهورز به مقايسه شاخصهاي بهداشتي قبل و بعد از انقلاب پرداخته و نقش بهورزان در ارتقاء آنها  از جمله كاهش مرگ و مير،كاهش بيماري‎ها و افزايش اميد به زندگي اشاره كرد و گفت: ارتقاء جايگاه كشور در بين كشورهاي جهان حاصل زحمات همكاران در بهداشت و درمان بوده و لرستان در حال حاضر هيچگونه بيماري در حد اپيدمي نداشته و اين به دليل وجدان كاري  و تلاش بيوقفه بهورزان و ساير همكاران در دانشگاه ميباشد.

 وي  با اشاره به  شيوع بعضي از بيماريها مثل وبا و آنفولانزاي پرندگان در كشورهاي همسايه و آسيايي اضافه كرد: خوشبختانه اين بيماريها در ايران كنترل شده و تحت مراقبت كامل بوده و در لرستان نيز تاكنون موردي گزارش نشده است.

در پايان با اهداء لوح تقدير از بهورزان نمونه كشوري، استاني و شهرستاني قدرداني شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار