کد خبر: 513525
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۲
پارسینه: سعيد مرتضوي استعفا نداد، بركنار هم نشد و همچنان در سازمان تامين اجتماعي رياست مي كند بدون آنكه نگراني خاصي براي پست جديدش داشته باشد چرا كه همه راه ها قبلا امتحان شده.از تهديد به افشاگري عليه مرتضوي در صحن علني مجلس تا استيضاح وزير كار.
 
در هر حال اين انتصاب جنجالي بر بزرگترین سازمان اقتصادی کشور كش و قوس هاي فراواني به همراه داشت.از لغو استیضاح وزیر کار در دقیقه 90 به دلیل خبر برخی نمایندگان از قول شرف سعید مرتضوی برای استعفا در مجلس هشتم تا استیضاح جنجالی وزیر کار و در نهایت بی کار شدنش  و ماجرای نوار رئیس جمهور بر علیه رئیس مجلس در دفاع از یار همیشگی خود ، همه و همه به یک مساله منجر شد.ماندگاری دادستان سابق تهران در سازمان تامین اجتماعی.
 
 
 
در روز استیضاح شیخ الاسلامی ، وزیر کار اما همه موافقان استیضاح وزیر از اتهاماتی سخن می گفتند که متوجه سعید مرتضوی است.اتهاماتی که باعث تعلیق وی از قضاوت شد و به گفته بهارستان نشین ها هنوز تکلیف انها مشخص نشده که پستی به این مهمی به سعید مرتضوی داده شود.
 
به نظر می رسد هر چند این استیضاح تاثیری در برکناری سعید مرتضوی نداشت اما در هر حال باعث شد پرونده اتهامات دادستان سابق تهران در دستگاه قضا به جریان بیافتد.
 
بر اساس اخبار رسیده از وکیل سعید مرتضوی وکیل سعید مرتضوی ، موکلش در دادگاه روز سه‌شنبه بدون حضور وکیل از خود دفاع می‌کند.
 
 این در حالی است که روز گذشته خبرگزاری مهر  به نقل از یک منبع آگاه از تفهیم یک اتهام تازه به سعید مرتضوی خبر داد. خبری که البته ساعاتی بعد، از روی خروجی این خبرگزاری حذف شد.
 در چنین شرایطی محسن افتخاری، رییس دادگاه کیفری تهران درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ابلاغ سومین اتهام به مرتضوی، گفته: برای اعلام عناوین اتهامی با مشکل قانونی مواجه هستیم.
 
 با این حال او درخصوص علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه قضات تعلیق شده کهریزک با بیان اینکه قرار بر این است که دادگاه مرتضوی به صورت علنی برگزار شود مگر اینکه قضات دادگاه تشخیص دیگری داشته باشند، تاکید کرد: در صورتی که علنی بودن آن قطعی شود مانعی برای حضور هیچ‌کس وجود ندارد.
 
 افتخاری افزود: عناوین اتهامی باید در جلسه دادگاه و از سوی نماینده دادستان اعلام شود و ما در حال حاضر و پیش از رسیدگی به پرونده و اثبات جرم، اجازه اعلام نداریم.
 
 همزمان با این اظهارات محمد اصلانی، وکیل سعید مرتضوی درخصوص علنی برگزار شدن دادگاه پرونده کهریزک عنوان کرد: آقای افتخاری رییس دادگاه کیفری استان تهران هم در رسانه‌ها و هم به ما اعلام کردند که این دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد. مگر اینکه در روز برگزاری دادگاه قاضی پرونده نسبت به علنی برگزار شدن آن نظر دیگری داشته باشد.
 
وی  با اشاره به اینکه من وکیل مرتضوی در پرونده کهریزک نیستم اما وکیل او در پرونده‌های شکایت از تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها هستم، گفت: آقای مرتضوی اعلام کرده است که در دادگاه‌هایی که متهم شده باشد به دلیل برخورداری از دانش حقوقی لازم بدون نیاز به وکیل از خود دفاع خواهد کرد.
 
گفتنی است، در این پرونده سه قاضی به عنوان متهم حضور دارند که یکی از آنها سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی است.  
 
نام سعید مرتضوی به عنوان متهم اما  در روزها ی پر تنش پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری  به دلیل بازداشت در شرایط نامناسب در بازداشگاه کهریزک بود که منجر به مرگ سه تن از بازداشت شده گان شد تا جایی که مقام معظم رهبری دستور تعطیل شدن این بازداشگاه را داد .
 
اگرچه مرتضوی  همواره سعی کرد خودش را از این اتهامات تبرئه کند و حتی پس از تعلیقش از مقام قضایی خود به عنوان دادستان تهران در دستگاه اجرایی کشور به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد، اما این سمت نیز نتوانست افکار عمومی را از اتهامات وی منحرف کند چرا که در اولین گزارش رسمی - گزارش ویژه مجلس برای رسیدگی به حوادث پس از انتخابات - که در سال 88 منتشر شد، اسم وی به عنوان دستوردهنده اصلی انتقال بازداشت‌شدگان به بازداشتگاه کهریزک مطرح شد.
 
در هر حال، دستگاه قضايي برگزاري دادگاه قضات متهم در حادثه كهريزك را در دستور كار هفته جاري خود دارد.متهمانی که گفته شده احتمالا دادگاه آنها علنی خواهد بود.
 
حالا باید منتظر ماند و دید دستگاه قضا چه آینده ای را برای رئیس جنجالی سازمان تامین اجتماعی رقم خواهد زد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار