کد خبر: 513116
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
فارس: حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی ظهر امروز در گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: قرآن در تمام آیات خود متون مهمی از علوم مختلف را در خود جای داده است.
 
وی افزود: مفسران و فعالان عرصه قرآن باید در مسیر گسترش جامعه‌ای مطابق با آموزه‌های قرآنی گام بردارند و نگاه به علوم قرآنی فقط از حیث انجام تحقیق پژوهشی و ارائه نظریات تئوریک، کاری ناپسند و بیهوده تلقی می‌شود.
 
قرائتی با بیان اینکه در قرآن نیز به مبحث پژوهش لغو اشاره شده، خاطرنشان کرد: امروز تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی باید مطابق با نیازهای جامعه باشد و از انجام پژوهش‌های بیهوده پرهیز کرد.
 
وی تصریح کرد: فعالان عرصه قرآنی و پژوهشگران این حوزه باید پیام‌های عملی قرآن را استخراج و در سطح جامعه اشاعه دهند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: رمز فقر در جامعه امروز ریشه در حضور کمرنگ قرآن در زندگی دارد و از این رو باید به حضور قرآن در ثانیه ثانیه زندگی اهتمام ویژه داشت.
 
قرائتی با تاکید بر اینکه مجالس روضه و عزاداری‌ها باید قرآنی باشد، گفت: قرآن باید در تمام صحنه زندگی مسلمان امروز تجلی داشته و باید به نوعی مبنای زندگی نشات گرفته از آموزه‌های قرآنی باشد.
 
وی اظهار کرد: در مسیر اشاعه فرهنگ قرآنی باید مفسران زبده تربیت کنیم و به شکل جدی قرآن را بپا داریم؛ درس‌هایی که درآن نگاه معرفتی به قرآن نداشته باشد، علم مفید تلقی نمی‌شود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید به تعداد عزاداری‌ها، جلسات تفسیر قرآن داشت و آموزه‌ای قرآنی در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف دانشگاهی نفوذ کند.
 
قرائتی با اشاره به اینکه باید دانشگاه‌ها از طریق قرآن احیا شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 600 نکته حقوقی برای دانشجویان رشته حقوق و 700 روش شیوه مدیریت برای دانشجویان مدیریت از قرآن مجید استخراج شده است.
 
وی با ابراز نارضایتی از وجود عرفان‌هایی با سرمنشا انحراف، گفت: برخی علوم و عرفان‌ها ضد قرآن بوده و مبنای زندگی را غیرقرآنی ترویج می‌کنند و این خود خطری بزرگ به‌شمار می‌رود.
 
رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: باید نهضتی قرآنی صورت گیرد و آحاد مردم به طور مستقل و بدون وابستگی به دولت در عین احترام در مسیر اعتلای جایگاه قرآن تلاش و قرآن را از مهجوریت بیرون آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار