کد خبر: 475031
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
مهر: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس حین بررسی اعتبارنامه احمد توکلی منتخب تهران در دفاع از وی طی سخنانی گفت: ممکن است برخی در مجلس با افکار و رفتارهای آقای توکلی مخالف یا موافق باشند.
 
وی گفت: اما من یک مطلبی را از شهید مطهری خدمت شما عرض می‌کنم که برای من خیلی موثر و مفید بود. ایشان نکته‌ای دارند و می گویند که در بین گناهان کبیره ظلم وضع متفاوتی دارد. تفاوتش در این است که علاوه عقاب اخروی، سنت الهی است که در این دنیا باید پاسخ ظلم داده شود و این نکته فوق‌العاده مهمی است.
 
رئیس مجلس گفت:‌ من کاری به بحث‌های اول و دوم مجلس دوم ندارم که معتقدم مفید هم نبود اما ایشان شخصیت مبارزی قبل از انقلاب بود و انصافاً در راه اعتقادش مبارزه کرده است پس از انقلاب هم در همین راستا کار کرده است. این مطالبی که درباره ایشان گفته شده در قبال خدماتی که ایشان کرده اند قابل اعتنا نیست.
 
وی ادامه داد: شاید اگر خیلی سخت‌گیری شود این موارد جزو تخلفات جزئی است. به ایشان درباره ارزی که گرفته شده است ایراد گرفتند در حالی که این برای خانواده بوده و تا جایی که من خبر دارم ایشان عیالوار است، آیا باید آنها را به خارج از کشور می‌برد. این عاقلانه نبود آنهایی هم رفت و آمدهایی داشتند این مته به خشخاش گذاشتن‌ها درست نیست ایشان خیلی بیش از این به کشور خدمت کرده است.
 
وی درباره مدرک فوق‌لیسانس و دکترای توکلی گفت: در خیلی از کشورها برای گرفتن دکترا سطح فوق‌ لیسانس را نمی‌گذرانند وزارت علوم هم نوشته است که ایشان دکترای پژوهشی دارند. درباره زمین مدرسه هم زمانی که ایشان از ولی امر تقاضای گرفتن زمین کرد آن را وقف کرد.
 
وی از نمایندگان خواست افرادی که به کشور خدمت می‌کنند را به این گونه حرف‌ها ضایع نکنند.
 
لاریجانی از نمایندگان خواست کلام شهید مطهری را مورد توجه قرار دهد و با سعه صدر به امور توجه کنند و این نکته را در رای‌شان مورد توجه قرار دهند.
 
رئیس مجلس درباره انتخاب رئیس جدید مرکز پژوهش‌ها نیز گفت:‌ آقای توکلی در مرکز پژوهش‌ها خدمت کردند و اینکه ایشان در این دوره تغییر کردند دال بر این نیست که بد عمل کرده است. وقتی نسل جدیدی در جایی ورود پیدا می‌کند می تواند ابتکارات بیشتری داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار