منابع رسمی از رشد مهاجرت معکوس بیسابقه از سرزمینهای اشغالی و فرار پزشکان و مهندسان خبر دادند. جوان آنلاین: اسناد رسمی رژیم صهیونیستی از رشد بیسابقه پدیده «مهاجرت معکوس» از سرزمینهای اشغالی از سال ۲۰۲۲ خبر دادند.
به گزارش تسنیم، منابع رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پدیده مهاجرت معکوس در سایه جنگ علیه غزه، بحران سیاسی داخلی و کاهش اعتماد به آینده این رژیم، سرعت گرفته و اکنون پزشکان، مهندسان و فعالان حوزه فناوری را در برگرفته است.
بر اساس سند منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات و اطلاعات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ماه مه ۲۰۲۶، میانگین سالانه مهاجران از سرزمینهای اشغالی بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده، اما این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۵۹ هزار و ۴۰۰ نفر، در سال ۲۰۲۳ با جهشی شگرف به ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در سال ۲۰۲۴ نیز با وجود کاهش نسبی، همچنان در سطح ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر باقی مانده است.
در مقابل، تعداد افرادی که به سرزمینها اشغالی بازگشتهاند، کاهش مداوم داشته و از ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ به ۲۴ هزار ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ و سپس به تنها ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۲۰۲۴ - پایینترین سطح در سالهای اخیر - کاهش یافته است و بدین ترتیب مهاجرت منفی خالص در سه سال گذشته تقریباً به ۱۴۰ هزار نفر رسیده است.