معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب کاربری خود نوشت: نسبت دادن اختلالات اخیر بانکی به بازگشایی اینترنت بینالملل بدون ارائه شواهد فنی، نتیجهگیری غیر قابلاتکا و غیرکارشناسانه است. جوان آنلاین: بهزاد اکبری در صفحه شخصی خود نوشت: نسبت دادن اختلالات اخیر بانکی به بازگشایی اینترنت بینالملل بدون ارائه شواهد فنی، نتیجهگیری غیر قابل اتکا و غیر کارشناسانه است چرا که:
به گزارش ایرنا، سامانههای Core Banking این بانکها و شرکت ارایه کننده خدمات به آنها اصلا به اینترنت عمومی متصل نیستند. سایر سامانههایشان هم ایران اکسس است.
به طور متوسط روزانه حدود ۳۵۰ هزار رخداد امنیتی با منشأ شبکه داخلی و حدود ۲۵۰ هزار رخداد با منشأ اینترنت بینالملل ثبت میشود.
در دوره محدودیتها نیز بیش از ۱۰ درصد کاربران همچنان به اینترنت بینالملل دسترسی داشتند.
طرح ادعاهای فاقد پشتوانه فنی، کمکی به شناخت ریشه واقعی رخدادها و ارتقای امنیت کشور نخواهد کرد.
همچنین محمدحافظ حکمی، معاون فناوری، نوآوری و امور بینالملل وزارت ارتباطات در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: قبل از بیان برخی حرفها از خدا باید ترسید! آیا شما گزارشی از نهاد مسئول در این زمینه خواندهاید که «اینترنت» را دلیل چنین رخدادی بداند؟ یا فقط حدس و گمان خود را مطرح میکنید؟ چون ما نخواندهایم! لطفا گزارش نهاد تخصصی را منتشر کنید تا همه چیز شفاف شود.