نشست خبری فیلم سینمایی «پل» به کارگردانی محمد عسگری و تهیهکنندگی مصطفی احمدی دوشنبه ۱۰ آذر با حضور تهیهکننده و کارگردان، پدرام کریمی نویسنده، سامان صفاری و روحالله زمانی بازیگران فیلم در مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب برگزار شد. جوان آنلاین: تهیه کننده فیلم سینمایی «پل» از مورد استقبال قرار نگرفتن فیلمش در جشنواره جهانی فیلم فجر و بیتوجهی برگزارکنندگان بهفیلمهای ایرانی بهدلیل حضور میهمانان خارجی گله کرد و گفت: از آمدنم به شدت پشیمانم و با خود میگویم چرا فیلم را به جشنواره دادم.
نشست خبری فیلم سینمایی «پل» به کارگردانی محمد عسگری و تهیهکنندگی مصطفی احمدی دوشنبه ۱۰ آذر با حضور تهیهکننده و کارگردان، پدرام کریمی نویسنده، سامان صفاری و روحالله زمانی بازیگران فیلم در مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب برگزار شد.
به گزارش «جوان»، مصطفی احمدی تهیهکننده فیلم سینمایی «پل» بعد از اکران فیلمش در چهل و سومین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: برای ما جذابتر بود که این فیلم را به جشنواره ملی فیلم فجر برسانیم، اما ما درگیر پستولید هستیم ولی از ما تقاضا شد که فیلم را به جشنواره جهانی برسانیم و ما هم به احترام مردم شیراز و آقای فریدزاده با هزار گرفتاری این کار را کردیم. البته نسخهای که روی پرده دیدم قابل قبول بود. من از آمدنم به شدت پشیمانم و با خود میگویم چرا فیلم را به جشنواره دادم.
وی در ادامه تصریح کرد: در هیاهوی میهمانان خارجی، وزیر خارجی و سفیر خارجی فیلمهای ایرانی را گم نکنید. همین امروز فیلم «پل» را یک کشور دیگر خواسته و گفته حتماً در فستیوال ما هم باشید، ولی دوستان حواسشان پرت میهمانان خارجی شده است. در حال حاضر مقداری دلگیرم، چون ۱۵ روز به صورت شبانهروز فیلم را آماده کردیم ولی استقبالی ندیدم. توقع پهن کردن فرش قرمز نداریم ولی هیاهوی میهمانان خارجی حواس دوستان را پرت کرده است.
در بخش دیگری از این نشست محمد عسگری، کارگردان اثر نیز با اشاره به اینکه نقد عنصر تکامل کننده هنر است، درباره شکلگیری فیلم عنوان کرد: ایده «پل» از آنجایی آغاز شد که تصمیم گرفتیم موضوع جنگ را در دل طبیعت بررسی کنیم. برعکس آنچه همیشه از جنگ در خاکریزها دیدیم به این رسیدیم درباره پلی که طولانیترین پل شناور دنیاست و پل «خیبر» نام دارد، فیلمی بسازیم. از این رو، قصهای تعریف شد که روابط انسانی را در این پل رقم زد. چهار، پنج ماهی طول کشید تا این فیلمنامه را بنویسیم. «اتاقک گلی» فیلم اول من و مربوط به اولین روز جنگ بود، در فیلم دوم یعنی «آسمان غرب» جغرافیای کار آسمان بود و آن هم اولین روز جنگ را روایت میکرد. در فیلم «پل» جغرافیا روی آب بود و در اواسط جنگ اتفاق میافتاد، اما فکر نمیکردم کارکردن روی آب تا این حد دشوار باشد. کار کردن روی آب یکی از سختترین کارهایی است که در فیلمسازی میتوان انجام داد.
عسگری ادامه داد: برخی کارهای ویژوال هست که در این نسخه نیست، ضمن اینکه یک بخشهایی در حال اصلاح است و اصلاح رنگ و صدا هم خواهیم داشت. برای احترامی که برای جشنواره قائل بودیم فیلم اینجا اکران شد، اما هنوز حدود ۲۰ درصد کار دارد. ما ایرانیها همیشه دقیقه نودی هستیم و در این فیلم هم این اتفاق افتاد و تا لحظات پایانی مشغول کار بودیم.
این کارگردان مطرح کرد: در خط اصلی قهرمان داستان مسیری را برای پیدا کردن برادرش طی میکند و وارد موقعیتی میشود که زبان مشترکی ندارند و انتخابی است که این آدم انجام میدهد تا ادامه دهنده زندگی باشد و در روند قصه به یک تکامل برسد.
کارگردان «آسمان غرب» ادامه داد: ما تلاش کردیم نشان دهیم موضوع مهم در فرهنگهای مختلف پرداختن به زندگی است. آدمهای قصه ما به دنبال زندگی هستند و در فیلم از نوزادی که حتی نوزاد دشمن است، محافظت میکنند. ما در دل جنگ هم انسانیت را زندگی و روایت کردیم و آدمهای ما وجه انسانی بیشتری از جنگندگی دارند.