کد خبر: 1231299
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
اتحادیه اروپا قرار است به زودی تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

 جوان آنلاین: اتحادیه اروپا اعلام کرده که قرار است تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند و درباره کمک به اوکراین، وضعیت غزه و گرجستان مذاکراتی را دنبال خواهد کرد.

به گفته یک منبع اروپایی، وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه اولین لیست سیاه تحت تحریم های جدید را به تصویب خواهند رساند.

همچنین درگیری‌های اوکراین و جنگ در غزه بار دیگر محور نشست ۲۷ وزیر خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد بود. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا پیشتر در بروکسل به خبرنگاران گفته بود که وزرای خارجه این اتحادیه در مورد نیاز به ارسال فوری کمک های نظامی به اوکراین، به ویژه گلوله ها و سیستم های دفاع هوایی گفتگو خواهند کرد.

در مورد تحولات غرب آسیا نیز این دیپلمات گفته است که وزرای اروپایی درباره وخامت اوضاع در رفح گفتگو خواهند کرد و وزرای خارجه با همکاران خود از «پنج» کشور عربی شامل مصر، اردن، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی تبادل نظر غیررسمی خواهند داشت.

علاوه بر این، وضعیت مربوط به «قانون عوامل خارجی» در گرجستان نیز در دستور کار اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. همانطور که این دیپلمات اروپایی گفته است، هدف بروکسل مجازات تفلیس با تحریم دولت گرجستان نیست، بلکه هدف این است که به دولت گرجستان بگوید که تصویب «قانون عوامل خارجی» در گرجستان با روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در تضاد است.

گفته شده در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین انتظار می‌رود وزرای خارجه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه را وضع کنند. تحریم‌هایی که احتمالاً قرار است افراد حقیقی و حقوقی مسئول در روسیه را هدف قرار دهد. به گفته یک منبع اروپایی، وزیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه اولین لیست سیاه برای تحریم روسیه را بررسی و تایید خواهند کرد.

روز گذشته نیز اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که برلین مخالف حمله اوکراین به خاک روسیه با سلاح های غربی است. صدراعظم آلمان در این خصوص گفت که مخالف دادن فرصت به اوکراین برای حمله با سلاح های غربی به خاک روسیه است.

شولتز در ادامه افزود: تسلیحات دریافتی از متحدان غربی نباید برای حمله به روسیه استفاده شود. قوانین روشنی برای استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط برلین وجود دارد که با مقامات اوکراینیدر این باره توافق شده است.

اولاف شولتز خاطرنشان کرد: حداقل این موضع من است. هدف برلین در این شرایط این است که از تبدیل شدن مناقشه فعلی به یک جنگ جهانی جلوگیری شده و به تشدید تنش کمک نشود.

مواضع اولاف شولتز صدراعظم آلمان در حالی مطرح می شود که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیشتر در مصاحبه ای با روزنامه اکونومیست از کشورهای عضو این اتحادیه نظامی خواست تا محدودیت های وضع شده برای استفاده از سلاح های ارسالی به اوکراین در حمله به خاک روسیه را لغو کنند. وی همچنین با تکرار موضع ناتو مبنی بر عدم اعزام نیرو از این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا به اوکراین یا گسترش چتر پدافندی این ائتلاف، بار دیگر مدعی شد که ناتو یک طرف این جنگ نخواهد بود.

وی با ترغیب کشورهای ناتو به منظور تامین سلاح و حمایت بیشتر از اوکراین گفت: برای پیروزی اوکراین دیر نشده است. باید سلاح و مهمات بیشتر از جمله سامانه‌های پدافند هوایی و تسلیحات دوربرد به اوکراین ارسال کنیم.

برچسب ها: اروپا ، تحریم ، روسیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار